فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شدبه گزارش آژانس خبری پی آر؛ در خلاصهای از این مقاله آمده؛ در گزارش سالیانه ICCO برای سال ۲۰۲۴، «مدیریت حسن شهرت» سازمان، به یکی از مهمترین دغدغهها و انتظارات مدیرانعامل از تیمهای ارتباطات تبدیل شده است. برای درک خاستگاه این نیاز، کافی است نگاهی به بحرانهای اخیر برندها در دنیا و سرعت بازنشر آن در شبکههای اجتماعی و آسیبهای ناشی از آن بیندازیم. فضای دیجیتال و پلتفرمهای ارتباطی متنوع و گسترده از یک سو و افزایش انتظارات و میزان حساسیت جامعه نسبت به کسب و کارها از سوی دیگر، احتمال و شدت وقوع بحران را به شکل معناداری افزایش داده است و همین موضوع، مدیریت حسن شهرت برند را به یکی از مهمترین دغدغههای کسبوکارها تبدیل کرده است.
در چنین شرایطی سازمانها دیگر نمیتوانند تنها به واکنش در برابر رویدادها و بحرانها بسنده کنند. «روابطعمومی پیشبین» (Proactive PR) رویکردی آیندهنگر است که به جای واکنش به اتفاقات و بحرانها، با پیشبینی روندها و شکلدهی روایتها، افکارعمومی را در مسیر مطلوب هدایت میکند. در این رویکرد، روایتسازی بهعنوان هستهی اصلی فعالیت روابطعمومی، نقشی کلیدی در جا انداختن مفاهیم مورد نظر کسب و کارها، شکل دادن به ذهن کاربران و مخاطب و ایجاد پیوند احساسی با جامعه دارد.
برای عملیاتی کردن روابطعمومی پیشبین به جای روابطعمومی واکنشی، لازم است تیمهای ارتباطات از یک سو رویکردی فعال در شناخت کامل از کسب و کار و ابعاد مختلف آن، نیازهای کلیدی و حساس مخاطبان، تجربه کاربران، دلایل رضایت و نارضایتی کاربران و شکایات آنها داشته باشند و از سوی دیگر، با زیر نظر داشتن دقیق جامعه و عموم مردم، نسبت به روندهای اجتماعی و تغییرات الگوی رفتاری مردم، آگاهی کامل کسب کنند.
از نمونههای درخشان روابطعمومی پیشبین در دنیا، میتوان به برند Dove و کمپین «زیبایی واقعی» اشاره کرد. این کسب و کار، با آگاهی کامل نسبت به شکلگیری یک روند اجتماعی در ارتباط با پذیرش چهره و بدن و تنوع از نظر ظاهر و ایجاد انزجار نسبت به استانداردهای غیرواقعی و اغراقشدهی زیبایی در جامعه، پیشبینی کرد که چنین روندی ممکن است باعث ایجاد بحران برای این شرکت که در در صنعت زیبایی فعال است بشود. در همین راستا، این برند تلاش کرد با اجرای یک کمپین، رویکرد خود در پذیرش و ارزش دادن به اصالت و فردیت افراد را در ذهن مخاطب جا بیندازد و زنان را تشویق کند که با داشتن اعتماد به نفس بالاتر، زیبایی اصیل و واقعی خود را به جای استانداردهای غیرواقعی بپذیرند.
در نهایت، روایتسازی در روابط عمومی پیشبین، ابزاری است برای مدیریت تصویر برند در آینده. سازمانهایی که روایت خود را آگاهانه طراحی و در قالب محتوای استراتژیک منتشر میکنند، نهتنها از بحرانها آسیب کمتری میبینند، بلکه در ذهن مخاطبان به عنوان برندهایی معتبر، صادق و پیشرو شناخته میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید