شنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۴ Saturday / 6 December / 2025
×
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 
در نخستین جشنواره برترین‌های روابط عمومی تجاری؛

۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 

دهمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی با محوریت «روابط‌عمومی پیش‌بین» برگزار شد. در آیین گشایش این رویداد، بیانیه کمیته علمی توسط دکتر مریم سلیمی رئیس کمیته علمی دهمین همایش حرفه ای گرایی در روابط عمومی قرائت شد.
بیانیه کمیته علمی دهمین همایش حرفه ای گرایی در روابط عمومی

به گزارش آژانس خبری پی آر؛ بر اساس این بیانیه، پس از تشکیل جلسات تخصصی و بررسی‌های علمی، شش محور اصلی برای این دوره از کنفرانس تعیین شد که شامل محورهایی چون «روابط‌عمومی پیش‌بین؛ از سناریونویسی آینده‌نگر تا مدیریت بحران»، «فناوری‌های نوین و تحلیل هوشمند در روابط‌عمومی پیش‌بین» و «روایت‌سازی و تولید محتوای استراتژیک در روابط‌عمومی پیش‌بین» است.

مهلت ارسال مقالات از ۸ مرداد تا ۱۰ مهر سال جاری تعیین شده بود و در مجموع ۲۷ مقاله از سوی ۳۵ نویسنده و محقق به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد. از این تعداد، ۲۱ مقاله به‌صورت انفرادی، ۴ مقاله دو‌نویسنده و ۲ مقاله سه‌نویسنده نگاشته شده بودند.

بر پایه ارزیابی علمی انجام‌شده توسط کمیته داوران، آثار دریافتی بر اساس ۱۰ شاخص اصلی از جمله همخوانی موضوع با محورهای کنفرانس، انسجام ساختاری، استدلال علمی، نوآوری و روشمندی پژوهش داوری شدند. همچنین، در فرآیند ارزیابی به دستورالعمل استفاده از هوش مصنوعی در پژوهش‌های علمی، مصوب «بنیاد ملی علم ایران»، توجه ویژه‌ای صورت گرفت.

از میان آثار ارسال‌شده، ۲۰ مقاله با محورهای کنفرانس هم‌خوانی کامل داشتند، ۵ اثر خارج از چارچوب و ۲ مقاله نیز تا حدودی مرتبط با موضوع اصلی بودند. از نظر آماری، ۲۷ نویسنده مرد و ۸ نویسنده زن در این رویداد مشارکت داشتند.

به لحاظ تحصیلی، ۱۶ نفر دارای مدرک یا دانشجوی دکتری، ۲ نفر DBA، ۱۳ نفر کارشناسی ارشد و ۳ نفر کارشناسی بودند. بیشترین گرایش علمی نویسندگان مربوط به حوزه‌های مختلف مدیریت بود و استان‌های تهران و اصفهان بیشترین سهم را در میان شرکت‌کنندگان داشتند.

در بخش دیگری از بیانیه، کمیته علمی با اشاره به نقدهای تخصصی وارد بر آثار، مواردی مانند استفاده از هوش مصنوعی بدون اعلام شفاف، ضعف در ارجاع‌دهی، کمبود منابع روزآمد و کاستی‌های ساختاری و نگارشی را از جمله چالش‌های مشاهده‌شده در برخی مقالات عنوان کرد.

این کمیته همچنین ضمن قدردانی از تلاش پژوهشگران، بر لزوم رعایت استانداردهای علمی مقاله‌نویسی، شفافیت در بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، و دقت در ارجاع‌دهی و استفاده از منابع معتبر تأکید کرد.

در پایان، کمیته علمی چشم‌انداز آینده روابط‌عمومی در ایران را در گروی گذار از رویکردهای واکنشی به سمت کنشگری هوشمند و پیش‌بینی‌محور دانست و تأکید کرد: «روابط‌عمومی پیش‌بین زمانی معنا می‌یابد که بتواند با ترکیب علم، فناوری و شناخت اجتماعی، تصمیم‌هایی دقیق، پیشگیرانه و اثربخش برای ارتقای اعتماد عمومی و کارآمدی ارتباطی سازمان‌ها اتخاذ کند.»

اعضای کمیته علمی دهمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی عبارتند از: احمد یحیایی ایله‌ای، پروانه پیشنمازی، ندا سلیمانی، امیرحسن موسوی و مریم سلیمی.

تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *