شنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۴ Saturday / 6 December / 2025
×
گام تازه انجمن روابط‌عمومی تهران در مسیر آموزش‌های نوین روابط‌عمومی
با برگزاری نخستین دوره آموزشی در دانشکده خبر صورت گرفت؛

گام تازه انجمن روابط‌عمومی تهران در مسیر آموزش‌های نوین روابط‌عمومی

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

مؤسسه رویترز در یک مطالعه جدید، نحوه استفاده مردم از هوش مصنوعی و نگرش آن‌ها نسبت به کاربرد این فناوری در رسانه‌ها و فرآیندهای خبری را مورد بررسی قرار داده است.
افزایش کاربرد هوش مصنوعی در صنعت رسانه و ارتباطات
  • کد نوشته: 5737
  • ۲۵ آبان
  • بدون دیدگاه
  • به گزارش آژانس خبری پی آر؛ این پژوهش با مشارکت ۱۲ هزار بزرگسال در شش کشور شامل آرژانتین، دانمارک، فرانسه، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده انجام شده و نتایج آن منتشر شده است.

    بر اساس این یافته‌ها، ۲۴ درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کرده‌اند که به‌طور هفتگی از هوش مصنوعی برای جست‌وجوی اطلاعات استفاده می‌کنند.

    همچنین ۲۱ درصد از هوش مصنوعی برای تولید محتوا و ۷ درصد برای تعاملات اجتماعی بهره می‌برند. این آمار نشان می‌دهد که نقش هوش مصنوعی در شکل‌دهی به رفتار رسانه‌ای افراد در حال افزایش است.

    یکی از نکات مهم این تحقیق، استفاده گسترده نسل جوان از هوش مصنوعی برای ساده‌تر کردن درک اخبار است.

    ۴۸ درصد از افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله گفته‌اند که برای فهم بهتر اخبار از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کنند؛ موضوعی که حاکی از اعتماد و پذیرش بیشتر این فناوری در میان جوانان است.

    با وجود این استقبال، سطح اعتماد عمومی نسبت به نظارت انسانی بر محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی پایین است.

    تنها یک‌سوم پاسخ‌دهندگان باور دارند که روزنامه‌نگاران «همیشه» یا «اغلب» محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی را قبل از انتشار بررسی می‌کنند.

    این بی‌اعتمادی در کشورهای آرژانتین و ژاپن بیشتر گزارش شده است.

    نتایج همچنین نشان می‌دهد که ۵۵ درصد از افراد با استفاده از هوش مصنوعی در ویرایش‌های املایی و دستوری احساس راحتی دارند.

    ا فقط ۱۹ درصد از استفاده از این فناوری برای نگارش یا گزارش‌دهی مستقیم اخبار احساس اطمینان می‌کنند.

    اهمیت این مطالعه

    با افزایش نقش هوش مصنوعی در تولید و انتشار محتوا، ضرورت ایجاد شفافیت بیشتر، بررسی دقیق‌تر خروجی‌های الگوریتمی و نظارت انسانی دوچندان شده است.

    یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که رسانه‌ها برای حفظ اعتماد عمومی، باید از هوش مصنوعی به‌عنوان ابزاری کمکی بهره ببرند و فرآیندهای نظارتی جامع‌تری را برای ارزیابی محتوای تولیدشده ایجاد کنند.

    نوشته‌های مشابه
    گام تازه انجمن روابط‌عمومی تهران در مسیر آموزش‌های نوین روابط‌عمومی
    با برگزاری نخستین دوره آموزشی در دانشکده خبر صورت گرفت؛

    گام تازه انجمن روابط‌عمومی تهران در مسیر آموزش‌های نوین روابط‌عمومی

    فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
    هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

    فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

    نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانه‌ها
    مدیرکل روابط‌عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

    نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانه‌ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *