شنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۴ Saturday / 6 December / 2025
×
گام تازه انجمن روابط‌عمومی تهران در مسیر آموزش‌های نوین روابط‌عمومی
با برگزاری نخستین دوره آموزشی در دانشکده خبر صورت گرفت؛

گام تازه انجمن روابط‌عمومی تهران در مسیر آموزش‌های نوین روابط‌عمومی

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

کارگاه «اطلاع‌رسانی در بحران و جریان‌سازی خبری» در نخستین جشنواره برترین روابط‌عمومی‌های تجاری ایران و در محل اتاق زنجان برگزار شد.
تأکید بر نقش روابط‌عمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات

به گزارش آژانس خبری پی آر؛ در این کارگاه، رضا غبیشاوی، روزنامه‌نگار و مدرس حوزه ارتباطات، با تمرکز بر جایگاه روابط‌عمومی در مدیریت بحران، اهمیت اطلاع‌رسانی به‌موقع و قابل استناد را تشریح کرد.

غبیشاوی با اشاره به ماهیت پیچیده بحران‌ها توضیح داد که هرچند تعریف واحد و جهانی برای بحران وجود ندارد، اما بحران معمولاً رویدادی ناگهانی، منفی و مختل‌کننده است که اهداف و اولویت‌های سازمان را تغییر می‌دهد و حیات آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

او برای تبیین این موضوع به نمونه‌هایی مانند آتش‌سوزی در محل سازمان اشاره کرد؛ رویدادی که جریان طبیعی فعالیت‌ها را متوقف و اولویت‌هایی مانند نجات جان کارکنان و کاهش خسارت‌های مادی را جایگزین برنامه‌های روزمره می‌کند.

وی اطلاع‌رسانی را بخش جدایی‌ناپذیر مدیریت بحران دانست.

وی تأکید کرد اگر این فرآیند با دقت و سرعت انجام نشود، حتی می‌تواند بحرانی بزرگ‌تر از بحران اصلی ایجاد کند.

به باور او، کاهش آسیب و افزایش امنیت دو هدف بنیادی مدیریت بحران است و روابط‌عمومی‌ها باید با اطلاع‌رسانی حرفه‌ای، سهم اصلی خود را در تحقق این اهداف ایفا کنند.

غبیشاوی همچنین گفت وقوع بحران «تشنگی خبری» در میان مخاطبان ایجاد می‌کند و روابط‌عمومی باید چند برابر شرایط عادی تولید و انتشار اطلاعات موثق را افزایش دهد تا از گسترش شایعات جلوگیری شود.

او بحران را فرصتی برای روابط‌عمومی دانست تا توانایی سازمان در شفافیت، پاسخ‌گویی و جریان‌سازی اطلاعاتی را به نمایش بگذارد.

در پایان کارگاه تأکید شد که روابط‌عمومی در بحران باید به مرجع قابل اعتماد مخاطبان تبدیل شود.

زیرا اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع می‌تواند میان فروپاشی و پایداری، ابهام و اعتماد و شایعه و واقعیت تفاوت ایجاد کند.

نوشته‌های مشابه
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 
در نخستین جشنواره برترین‌های روابط عمومی تجاری؛

۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *