سه شنبه / ۲۵ آذر / ۱۴۰۴ Tuesday / 16 December / 2025
×
برگزاری جلسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های اقتصادی استان تهران
با هدف تقویت هم‌افزایی رسانه‌ای و انسجام اطلاع‌رسانی؛

برگزاری جلسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های اقتصادی استان تهران

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مطرح کرد؛

روابط عمومی‌ها، چشمان بینای ستاد مرکزی در استان‌ها هستند

 آزاده نظربلند گفت: روابط‌عمومی‌های نهاد، بازوهای ستاد و چشمان بینای ما در استان‌ها هستند. باید اطلاعات دقیق، رسمی و به‌روز درباره سیاست‌ها و برنامه‌های نهاد را به کتابداران منتقل و خلأهای اطلاع‌رسانی را در استان‌ها برطرف کنید.
روابط عمومی‌ها، چشمان بینای ستاد مرکزی در استان‌ها هستند

به گزارش آژانس خبری پی آر؛ اختتامیه «گردهمایی تخصصی روابط‌عمومی‌های ادارات‌کل کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور»، صبح پنجشنبه ۲۰ آذرماه با حضور آزاده نظربلند؛ دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، جمعی از مدیران ارشد نهاد در هتل نورحیات تهران برگزار شد.

در این نشست آزاده نظربلند تأکید کرد: همه بخش‌های نهاد باید در مسیری مشترک برای ارتقای جایگاه سازمان حرکت کنند.

وی اظهار داشت: همه ما در یک کشتی هستیم و هدف مشترکمان، رساندن نهاد به سطحی است که شایسته آن است. شناساندن کتابخانه‌های عمومی و خدمات گسترده آن‌ها به آحاد مردم، یک ضرورت و مسئولیتی سازمانی است.

وی افزود: همواره اعتقادم این بوده که کار فرهنگی زمانی مؤثر است که پیوسته، دقیق و تخصص‌محور دنبال شود. امروز نیز نهاد کتابخانه‌های عمومی با گستره وسیع جغرافیایی و مأموریت‌های فرهنگی خود، نیازمند چنین نگاهی است تا بتوانیم سهم واقعی‌مان را در سپهر فرهنگی کشور، پررنگ‌تر کنیم.

دبیرکل نهاد با تأکید بر تخصص‌محوری و توانمندسازی نیروی انسانی، ادامه داد: آموزش‌های هدفمند و تخصصی برای همکاران، از مهم‌ترین برنامه‌های ما است و تلاش داریم این فرایند به‌صورت جدی و مداوم ادامه یابد تا همکاران در مسیر خدمت‌رسانی به مردم، از توان و مهارت‌های حرفه‌ای لازم، برخوردار باشند.

محورهای اصلی فعالیت‌های روابط‌عمومی‌ها

وی همچنین «شناخته‌شدن نهاد میان عموم مردم» را یکی از محورهای اصلی فعالیت‌های روابط‌عمومی‌ دانست و گفت: برنامه‌ریزی‌های جدید ما برای تقویت هویت بصری، معرفی خدمات و ارائه تصویری دقیق از نقش و کارکرد کتابخانه‌ها در جامعه، در قالب نقشه راه مشخصی دنبال خواهد شد. با معرفی سطوح مختلف این برنامه در آینده نزدیک، تلاش داریم تصویر واحد و روشنی از نهاد به مردم ارائه دهیم.

نظربلند خطاب به کارشناسان روابط‌عمومی استان‌ها افزود: شما بازوان اجرایی ستاد در استان‌ها هستید. باید اطلاعات دقیق، رسمی و به‌روز درباره سیاست‌ها و برنامه‌های نهاد را به کتابداران منتقل و خلأهای اطلاع‌رسانی را در استان‌ها برطرف کنید.

نقش روابط‌عمومی‌های استانی 

محمد خلج؛ دستیار دبیرکل نهاد نیز در بخشی از این آیین، با اشاره به نقش روابط‌عمومی‌های استانی، تأکید کرد: شناساندن نهاد، از شبکه‌سازی تا آگاهی‌بخشی کتابداران، یکی از مهم‌ترین وظایف شماست.

وی گفت: باید کتابداران را به دانش رسانه‌ای مجهز کنیم و نسبت به برنامه‌ها و سیاست‌های نهاد، آگاهی‌بخشی دقیق صورت گیرد.

نوشته‌های مشابه
برگزاری جلسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های اقتصادی استان تهران
با هدف تقویت هم‌افزایی رسانه‌ای و انسجام اطلاع‌رسانی؛

برگزاری جلسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های اقتصادی استان تهران

نقش هوش مصنوعی و مدیریت محتوا در آینده روابط‌عمومی
پیش‌بینی‌های کارشناسان روابط‌عمومی برای سال ۲۰۲۶؛

نقش هوش مصنوعی و مدیریت محتوا در آینده روابط‌عمومی

نیما رساپور کارشناس برتر روابط‌عمومی سال ۱۴۰۴ شد
در جشنواره برترین‌های روابط‌عمومی ایران؛

نیما رساپور کارشناس برتر روابط‌عمومی سال ۱۴۰۴ شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *