تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شد
جلسه کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانکها برگزار شدبه گزارش پی آر؛ در حالی که تبلیغات پرهزینه به ابزار اصلی برندسازی کالاهای داخلی بدل شده، نقش زیربنایی و ماندگار روابط عمومی در ساخت اعتبار، اعتماد و هویت برند به حاشیه رانده شده است.
میثم توکلی فعال اقتصادی و عضو انجمن علمی استاندارد ایران، در مورد نقش کلیدی روابط عمومی در فرآیند برندسازی گفت: در عصر حاضر، شاهد یک چرخش اساسی از بازاریابی تبلیغات محور به سمت بازاریابی مبتنی بر روابط عمومی هستیم به طوری که دیگر نمی توان صرفاً با تکیه بر تبلیغات، یک نام تجاری جدید را وارد بازار کرد؛ چرا که تبلیغات به تنهایی و صرفا با نگاه یک سویه، فاقد اعتبار است. امروزه برند چیزی نیست که فقط دیده شود، بلکه باید درباره اش گفتگو شود و اعتماد عمومی پیرامون آن شکل بگیرد. در این منظومه، روابط عمومی نقشی محوری دارد و تبلیغات دیگر نقش اصلی را ایفا نمی کند.
کارکرد تبلیغات دگرگون شده و به جای آنکه پیش برنده باشد، اکنون باید در خدمت روابط عمومی عمل کند؛ یعنی روایت هایی را که روابط عمومی می سازد، برجسته و تقویت کند در غیر این صورت، تبلیغات بی پشتوانه چیزی جز صدایی پرهزینه در خلأ نیست یا به تعبیری تبلیغات نمی تواند در عصر حاضر آتشی را روشن کند بلکه تبلیغات با رویکردی نوین، می تواند آتشی را که قبلا توسط روابط عمومی برپا شده است را مشتعل نگه دارد.
میثم توکلی در پاسخ به این پرسش که چرا در فرآیند برندسازی کالاها در کشور، تبلیغات بیش از روابط عمومی مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: غلبه یافتن تبلیغات بر روابط عمومی در ایران، نه به دلیل اثربخشی بیشتر آن، بلکه ناشی از برداشت های فوری، سطحی و گاه نادرست از مفهوم برندسازی پایدار است. در حالی که در الگوهای موفق جهانی، تبلیغات به عنوان بازویی در خدمت روابط عمومی عمل می کند، در ایران این ابزار به مراتب جایگاه پررنگ تری نسبت به روابط عمومی یافته است. این ترجیح نامتوازن، ریشه در مجموعه ای از عوامل مدیریتی، ساختاری و شناختی دارد.
نخست آن که تبلیغات به دلیل نتایج آنی، ماهیت عددی، نموداری و گزارش پذیر خود، ظاهری سریع تر، ملموس تر و قابل دفاع برای مدیران دارد و برای فضای مدیریتی سنتی جذاب تر به نظر می رسد. در مقابل، روابط عمومی فرآیندی تعاملی، عمیق و زمان بر است که ثمرات آن به صورت پایدار و بلندمدت نمایان می شود .از سوی دیگر، در بسیاری از سازمان ها همچنان نگاه به روابطعمومی، نگاه تشریفاتی است؛ یعنی بخشی که صرفاً مسئول صدور اطلاعیه ها یا پوشش رویدادهای درون سازمانی می باشد.
این رویکرد سبب شده تا بخش عمده ای از بودجه ها و منابع ارتباطی به سمت تبلیغات تجاری سوق پیدا کند؛ در حالی که تبلیغات بدون پشتوانه روابط عمومی، چیزی جز صدایی پرهزینه و گاه بی اعتماد در فضای رسانه ای نیست. وی ادامه داد: مدیرانی که تنها به دنبال دیده شدن سریع نام تجاری خود هستند، تبلیغات را ترجیح می دهند؛ اما واقعیت این است که برندها نه با دیده شدن، بلکه با باور شدن ماندگار می شوند و این وظیفه بر دوش روابط عمومی است.
توکلی ضمن اظهار امیدواری نسبت به تحول تدریجی در نگاه و رویکرد مدیران بنگاه های اقتصادی به جایگاه روابط عمومی در کشور، گفت: برندسازی موفق، بدون حضور یک روابط عمومی حرفه ای و راهبردی، قابل تصور نیست. اگر می خواهیم برندهای ایرانی در بازارهای داخلی و بین المللی به جایگاه واقعی خود دست یابند، باید روابط عمومی را از حاشیه خارج کرده و به متن تصمیم سازی سازمانی بازگردانیم.
این تحول زمانی محقق می شود که نه تنها در فضای رسانه ای و دانشگاهی، بلکه در محتوای آموزشی کسب وکارها و حتی در رویکرد مدیران و فعالان اقتصادی کشور، نقش و جایگاه واقعی روابط عمومی در فرآیند برندسازی پایدار به درستی تبیین و استانداردسازی گردد.
دیدگاهتان را بنویسید