گام تازه انجمن روابطعمومی تهران در مسیر آموزشهای نوین روابطعمومی
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجانبه گزارش پی آر؛از دیرباز برای روابط عمومیها چشماندازها و برنامههایی تعریف شده که متأسفانه اغلب کلیشهای، سنتی و آمرانه بوده و این نهاد را از جایگاه واقعی خود دور کردهاند. بیشک در شرایط کنونی کشور، ضروریترین رویکرد برای روابط عمومیها «افقگشایی» است؛ رویکردی که باید با جدیت و درایت به آن توجه شود.
در چنین شرایطی، روابط عمومیها باید هرچه سریعتر نقش مؤثر خود را در افقگشایی و آمادهسازی کشور برای ورود به دنیایی نو ایفا کنند. دنیایی که بهکلی با گذشته متفاوت است؛ گذشتهای که نظام مدیریتی ما به آن خو گرفته بود. با این حال، روابط عمومیها باید آگاه باشند که حتی کوچکترین تصمیمات میتوانند پیامدهای بزرگی به همراه داشته باشند.
متأسفانه، روابط عمومیهای کشور بهجای تمرکز بر ارتباط با جامعه، بیشتر تلاش خود را صرف تعامل با ساختار مدیریتی کردهاند. روشن است که این رویکرد، در وهله نخست «اعتماد عمومی» و در مرحله بعد «پویایی و توان کارشناسی» روابط عمومی را تضعیف میکند و این زنگ خطری جدی برای این حوزه است. این وضعیت گواهی است بر بافت غیرتخصصی و ناکارآمدی موجود در نظام روابط عمومی کشور.
ایجاد امید اجتماعی و اعتماد عمومی، فرآیندهایی تدریجی هستند؛ نه یکشبه شکل میگیرند و نه یکشبه از بین میروند. این دو مؤلفه، خود منابعی ارزشمند برای تولید سرمایه اجتماعیاند که نباید به آسانی از دست بروند. هنگامی که یک مسئله باعث نارضایتی عمومی شود و بهتدریج به گفتوگوی غالب محافل و جامعه تبدیل گردد، نتیجهاش کاهش اعتماد به نظام حکمرانی و فروپاشی امید اجتماعی است؛ امری که روابط عمومیها نباید از آن غافل باشند.
با وجود بحرانهای متعدد، جامعه ما همچنان از ظرفیتهای نهفتهای برخوردار است که اگر مورد استفاده قرار گیرد، میتوان گامهایی مؤثر برای گشودن افقهای روشن آینده برداشت. تحقق این هدف، نیازمند همکاری همدلانه میان دولت، مردم و روابط عمومیهاست. روابط عمومیها باید بدانند که فرصتها محدود است و تنها راه برونرفت از وضعیت بحرانی موجود، حرکت به سوی افقگشایی است.
افقگشایی زمانی اهمیت مضاعف مییابد که سازمانها با بحرانها و شوکهای درونزا و برونزا روبهرو میشوند. این شرایط، میزان آسیبپذیری آنها را در برابر انتقادات و شایعات افزایش میدهد و در نهایت، آنها را در برابر انتخابی اجتنابناپذیر یعنی «تغییر» قرار میدهد. چارهای جز این نیست که سازمانها به اصلاحات ساختاری و تحولات بنیادی تن دهند.
هر آنچه مردم را به مرز بحران رسانده، باید با سیاستهایی در راستای تقویت امید و بازسازی اعتماد جایگزین شود. در این مسیر، روابط عمومیها سه استراتژی بنیادین در اختیار دارند: بهبود، اصلاح و تغییر. اگر در این مراحل ناکام بمانند، آخرین و مهمترین گزینه روی میز، افقگشایی و امیدآفرینی است.
روابط عمومیها میتوانند فضاهای نامطمئن را به محیطهایی امن، پایدار و پویا تبدیل کنند. آنها بازیگران اصلی میدان افقگشاییاند؛ بازیگرانی که میتوانند اعتماد ملی را ترمیم کرده و آن را ارتقا بخشند.
دیدگاهتان را بنویسید