شنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۴ Saturday / 6 December / 2025
×
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابط‌عمومی
گامی مشترک برای ارتقای حرفه‌ای‌گری در روابط‌عمومی؛

حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابط‌عمومی

انجمن بین‌المللی روابط عمومی (IPRA) در تازه‌ترین اقدام خود، مقاله‌ای تحلیلی از محمدرضا باقری، مدیرعامل موسسه تخصصی روابط عمومی راهبرد و نماینده انجمن روابط عمومی ایران، با عنوان «مدیریت اعتبار در سطح هیئت‌مدیره و پاسخ به بحران» منتشر کرد.
انتشار مقاله متخصص ایرانی در سایت انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی

به گزارش آژانس خبری پی آر؛ این مقاله که در پایگاه رسمی این انجمن بین‌المللی (ایپرا) در دسترس عموم قرار گرفته است، به بررسی نقش کلیدی هیئت‌ مدیره در حفظ و بازسازی اعتبار سازمانی، به‌ ویژه در مواجهه با بحران‌های ارتباطی می‌پردازد.

در چکیده این مقاله آمده است: در عصر دیجیتال، که شفافیت و سرعت انتشار اطلاعات به سطحی بی‌سابقه رسیده است، اعتبار سازمانی به یکی از راهبردی‌ترین دارایی‌ها تبدیل شده است.

باقری در این نوشتار با تحلیل احساسات عمومی، پویایی‌های رسانه‌ای و اهمیت پاسخگویی اخلاقی، نشان می‌دهد که چگونه تصمیم‌های سطح هیئت‌مدیره، ادراک عمومی را هم در شرایط بحران و هم در شرایط عادی تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این مقاله بر ضرورت حضور متخصصان ارتباطات در رهبری راهبردی، استفاده از ابزارهای ارزیابی اعتبار و ترویج فرهنگی معطوف به حفظ اعتبار در سراسر سازمان تأکید می‌کند.

باقری در بخشی از مقاله خود خاطرنشان می‌کند: اشتباه رایج در شرایط بحرانی، پاسخ با تأخیر یا سکوت سازمانی است.

هیئت‌مدیره باید برای ارائه پیام‌هایی منسجم، صادقانه و مسئولانه، با تیم‌های روابط عمومی، حقوقی، منابع انسانی و عملیات همکاری نزدیک داشته باشد.

وی در ادامه می‌افزاید: در بسیاری از موارد، نحوه پاسخگویی سازمان به بحران، از خود بحران مهم‌تر است.

اگر هیئت‌مدیره بتواند صداقت، همدلی، پاسخگویی و اقدامات concrete را در ارتباطات خود منتقل کند، می‌تواند اعتماد عمومی را حفظ یا حتی بازسازی کند.

مقاله باقری نقش هیئت‌مدیره در مدیریت اعتبار را تنها به لحظات بحران محدود ندانسته و تصریح می‌کند که در شرایط عادی نیز تصمیم‌های راهبردی آنان در مورد ارزش‌های سازمانی، فرهنگ داخلی، انتصابات، سیاست‌های مسئولیت اجتماعی و تعامل با رسانه، تصویر عمومی شرکت را شکل می‌دهد.

انتشار این مقاله در یک نهاد معتبر بین‌المللی، نشان‌دهنده توجه جامعه جهانی روابط‌عمومی به دیدگاه‌های متخصصان ایرانی و اهمیت مدیریت راهبردی اعتبار در سطح هیئت‌مدیره است.

نوشته‌های مشابه
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانه‌ها
مدیرکل روابط‌عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانه‌ها

دومین نشست هم‌اندیشی روابط‌عمومی گروه صنایع بهشهر
با حضور سرپرست امور اطلاع‌رسانی دولت برگزار شد؛

دومین نشست هم‌اندیشی روابط‌عمومی گروه صنایع بهشهر

تحول در حوزه روابط‌عمومی در کشورهای آسیای جنوب‌شرقی
نقش بومی‌سازی در رقابت‌ رسانه‌ای نوین؛

تحول در حوزه روابط‌عمومی در کشورهای آسیای جنوب‌شرقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *