گام تازه انجمن روابطعمومی تهران در مسیر آموزشهای نوین روابطعمومی
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجانبه گزارش پی آر؛ در حالی که فارغالتحصیلان در تلاش برای کسب نخستین فرصتهای شغلی خود هستند، سازمانها نیز به دنبال راههای جذب و نگهداری نسل جدید نیروی انسانی هستند.مطالعه اخیر مؤسسه روابطعمومی آمریکا (IPR)، با همکاری گروه گروسمن، با عنوان «مشارکت کارکنان در صنعت ارتباطات»، عوامل مؤثر بر تعامل کاری حرفهایهای ارتباطات را بررسی کرده و فرصتهای بهبود را شناسایی نموده است.
بر اساس این مطالعه، از میان ۳۱۰ پاسخدهنده، ۷۸٪ در سال گذشته فرصتهایی برای یادگیری و رشد داشتند و ۷۰٪ نیز فردی در محیط کار خود داشتند که از توسعه آنها حمایت میکرده است. کسانی که هر دو این تجربیات را داشتند، سطح بالاتری از مشارکت کاری را گزارش دادند. این یافته با نتایج نظرسنجی دیلویت ۲۰۲۴ درباره نسل Z و هزارهها همسو است، که نشان میدهد «یادگیری» یکی از مهمترین عوامل وفاداری به کارفرماست. همچنین، گزارش LinkedIn Learning در سال ۲۰۲۳ نشان داد ۷۶٪ کارکنان نسل Z معتقدند یادگیری کلید موفقیت در حرفه است.
با وجود تأکید بر اهمیت یادگیری، ۳۵٪ از پاسخدهندگان اعلام کردند فرصتهای رشد شغلی در محیط کار کم است، در حالی که ۷۷٪ آنها میل به پیشرفت و توسعه فردی را ابراز کردهاند. نسل جدید نهتنها خواهان ارتقاء رتبه است، بلکه به دنبال فرصتهایی با معنا، تنوع و انطباق با ارزشهای شخصی است. بر اساس گزارش SHRM، این نسل به دریافت بازخورد مداوم، انعطافپذیری و گزینههای شخصیسازی مسیر شغلی اهمیت زیادی میدهد. مطالعه مککینزی نیز نشان داده که ۷۷٪ از نسل Z در حال حاضر به دنبال فرصتهای شغلی جدید هستند؛ تقریبا دو برابر نرخ نسلهای قبل.
براساس پژوهش IPR، حرفهایهایی که برنامه کاری منعطف دارند، اعتماد بیشتری به سازمان نشان میدهند، بهرهوری بالاتری دارند و میزان مشارکت آنها در کار بالاتر است. این انعطاف، چه در مکان انجام کار و چه در زمانبندی، پیام آور اعتماد کارفرما به استقلال فردی است. در نظرسنجیهای اخیر، ۴۹٪ از کارکنان نسل Z اعلام کردند در صورت عدم توازن مناسب بین کار و زندگی، ظرف دو سال سازمان را ترک خواهند کرد. این نسل، انعطافپذیری را نه بهعنوان امتیازی اضافی، بلکه بهعنوان بخشی از ارزشهای اصلی سازمان میداند.
فارغالتحصیلان جدید، مانند سایر فعالان حوزه ارتباطات، تمایل به یادگیری دارند؛ اما انتظار دارند این فرآیند با فناوریهای دیجیتال، راهکارهای آموزش از راه دور و ابزارهای نوین تسهیل شود. لازم است سازمانها مسیر روشن و جذابی برای استفاده از مهارتهای جدید این نسل فراهم کنند تا نشان دهند فرصت رشد در همان سازمان وجود دارد. شفافسازی اهمیت حفظ این نیروی نوظهور و ایجاد حس تعلق، عامل کلیدی در تثبیت آنان است.
در نهایت، باید توجه داشت که انعطافپذیری نماد اعتماد سازمان است و نسل جدید آن را بهعنوان یک ارزش انسانی معتبر میداند، نه فقط یک گزینه عملیاتی.
دیدگاهتان را بنویسید