فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شدبه گزارش پی آر؛ تبهکاران امروزی با استفاده از هوش مصنوعی، آگهیهای تقلبی را تا حدی حرفهای میسازند که به سختی از نمونههای اصلی قابل تشخیصاند و این تبلیغات را در شبکههایی مثل فیسبوک، ردیت، تیکتاک و واتساپ به نمایش میگذارند. طبق پژوهش دانشگاه ایالتی میشیگان، بیش از دو سوم مصرفکنندگان جهانی در یک سال اخیر فریب کالاهای تقلبی را خوردهاند و ۶۸ درصد آنها این خرید را از طریق فیسبوک انجام دادهاند.
ادغام خرید با اسکرول در شبکههای اجتماعی سبب شده متقلبان مستقیماً به سراغ کاربران بروند؛ از خرید فضای تبلیغاتی تا ایجاد پروفایلهای مشابه برندهای واقعی. حتی انجمنهایی مثل RepladiesDesigner در ردیت، محلی برای تبادل تجربیات خرید و معرفی فروشندگان اجناس تقلبی شدهاند.
هوش مصنوعی تشخیص کالاهای تقلبی را برای مصرفکننده سختتر کرده است؛ زیرا تصاویر تولیدشده توسط AI کاملاً شبیه تصاویر واقعی هستند. شرکتهایی مثل آمازون و ایبی تا حدی مقابله کردند، اما متقلبان اکنون به سراغ شبکههای اجتماعی رفتهاند که بیشتر بر محتواهای مجرمانه دیگر مثل کودکآزاری تمرکز دارند.
برندها مثل نایک و Novo Nordisk با اقدامات حقوقی و هشدارهای عمومی به جنگ اجناس تقلبی رفتهاند. با این حال، طبق آمار اداره گمرک آمریکا، ارزش اجناس توقیفشده به دلیل نقض مالکیت فکری در سال ۲۰۲۴، ۹۵ درصد رشد داشته و ۹۰ درصد آنها از چین و هنگکنگ ارسال شدهاند. انجمن پوشاک آمریکا نیز در ۲۰۲۲ گزارش داد که نزدیک به ۴۰ درصد اجناس تقلبی استاندارد ایمنی محصولات را رعایت نکردهاند.
مقررات فعلی بیشتر فروشنده یا تولیدکننده را هدف قرار میدهد و مسئولیت چندانی برای پلتفرمهای آنلاین قائل نیست. قانون جدید ۲۰۲۳ آمریکا با هدف شفافیت فروشندگان، هنوز اجرایی نشده و تأثیری بر حذف اجناس تقلبی نگذاشته است. یک قانون پیشنهادی دیگر نیز با مقاومت شدید روبهرو شده زیرا مسئولیت را به دوش پلتفرمها میگذارد.
با وجود همه این مشکلات، قوانین فعلی بار اصلی مقابله را بر دوش مصرفکننده گذاشتهاند؛ بدون سازوکار مناسب برای گزارش کالاهای مشکوک. پروندههای حقوقی جدیدی علیه الگوریتمهای پلتفرمها در جریان است که ممکن است در آینده حمایت بیشتری برای مبارزه با تقلب به همراه آورد.
در نهایت، فروش اجناس تقلبی با کمک فناوری و نبود قوانین کافی، راه را برای سودجویی شرکتها و متقلبان باز گذاشته و مصرفکنندگان قربانی اصلیاند.
دیدگاهتان را بنویسید