فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شدبه گزارش پی آر؛ در عصر حاضر، مرزهای جنگ و صلح دیگر به میدانهای نبرد محدود نمیشوند. رسانهها، شبکههای اجتماعی و پلتفرمهای ارتباطی، به میدانهای اصلی درگیریهای نوین بدل شدهاند. در این فضای پیچیده، مفهوم جنگ به حوزههای شناختی و روانی نیز گسترش یافته و «روایتسازی» به ابزاری راهبردی و تعیینکننده تبدیل شده است.
جنگ ۱۲ روزه اخیر، نشان داد که تسلط بر افکار عمومی و قدرت رسانهای، نهتنها مکمل قدرت سخت است، بلکه گاهی میتواند جایگزین آن در تغییر معادلات ژئوپلیتیک شود. در این نبرد نوین، روابط عمومی دیگر نقش پشتیبان ندارد؛ بلکه در خط مقدم دیپلماسی نرم قرار دارد و مسئولیتهایی سنگین بر دوش آن است.
در دوران پساجنگ، روابط عمومی حرفهای باید سه مأموریت کلیدی را همزمان دنبال کند:
۱. بازسازی سرمایه اجتماعی: بازگرداندن و ارتقای اعتماد عمومی از طریق شفافسازی، پاسخگویی و روایتسازی منصفانه و متقن.
۲. هدایت هوشمندانه جریان اطلاعات: مقابله با شبهاخبار، مدیریت افکار عمومی و تقویت گفتمان مبتنی بر منافع ملی.
۳. تثبیت گفتمان مقاومت، تولید و امید: ایجاد فضای روانی مثبت و آیندهمحور در جامعه با اتکا بر تولید روایتهای الهامبخش.
برای تحقق این اهداف، روابط عمومی باید به یک قرارگاه رسانهای هوشمند تبدیل شود؛ ساختاری چابک، آیندهنگر، تحلیلگر و روایتساز. ابزارهای این قرارگاه دیگر تنها رسانههای رسمی نیستند، بلکه شبکههای اجتماعی، محتوای چندرسانهای، تعاملات مردمی و بازنماییهای فرهنگی نیز در آن جای میگیرند.
تحول در سیاستهای ارتباطی روابط عمومیها، امروز یک ضرورت راهبردی است. نهادهای صنعتی، عمومی، فرهنگی و اجتماعی باید از این ظرفیت برای ارتقای تابآوری روانی جامعه، مقابله با جنگ روایتها و گسترش مفاهیم عزت ملی بهره ببرند.
روابط عمومی امروز:
نه یک واحد اداری ساده، بلکه یک نهاد استراتژیک، یک هویت رسانهای، و قرارگاهی برای قدرت نرم است. سلاحش دانایی است، مهماتش روایت، و مأموریتش امیدبخشی، روشنگری و انسجامبخشی.
دیدگاهتان را بنویسید