شنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۴ Saturday / 6 December / 2025
×
گام تازه انجمن روابط‌عمومی تهران در مسیر آموزش‌های نوین روابط‌عمومی
با برگزاری نخستین دوره آموزشی در دانشکده خبر صورت گرفت؛

گام تازه انجمن روابط‌عمومی تهران در مسیر آموزش‌های نوین روابط‌عمومی

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

استاندار مرکزی گفت: روابط عمومی پویا و مؤثر، به عنوان یک عامل کلیدی در موفقیت هر تشکیلات دولتی یا خصوصی محسوب می‌شود و در شرایطی که ارتباطات به سرعت در حال تغییر است و اطلاعات به آسانی در دسترس قرار می‌گیرد، نقش روابط عمومی به‌ویژه در ایجاد تصویر مثبت، حفظ اعتماد عمومی و مدیریت بحران‌ها بسیار حیاتی است.
روابط عمومی پویا کلید موفقیت هر تشکیلات دولتی یا خصوصی است
  • کد نوشته: 1162
  • منبع: ایرنا
  • ۲۳ اردیبهشت
  • بدون دیدگاه
  • به‌ گزارش پی‌آر؛ مهدی زندیه‌وکیلی روز سه‌شنبه در جشنواره تولیدات روابط عمومی‌های استان مرکزی در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری این استان در اراک، افزود: یک سیستم روابط عمومی موفق می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا ارتباط مؤثری با ذینفعان خود برقرار کنند، از بازخوردها بهره‌برداری کنند و استراتژی‌های خود را بر اساس نیازهای جامعه و عملکرد خود تنظیم کنند.

    وی ادامه داد: همچنین، این سیستم می‌تواند به ایجاد فرهنگ سازمانی قوی و تقویت همکاری بین کارکنان و مدیریت کمک کند. بنابراین، سرمایه‌گذاری در روابط عمومی و تقویت آن به عنوان یک ابزار استراتژیک، می‌تواند به طور چشمگیری به موفقیت و پایداری یک سازمان کمک کند.

    استاندار مرکزی اظهار کرد: فعالیت هر دستگاه اجرایی به تنهایی نمی‌تواند رضایت نسبی مردم را به همراه داشته باشد و یکی از مهمترین نقش‌های روابط‌ عمومی‌ها، تبیین اقدامات و به تصویر کشیدن سعی و تلاش خادمین مردم با ابزار هنر و رسانه است.

    زندیه‌وکیلی بیان کرد: مردم با وجود همه سم‌پاشی‌های بیگانگان با بیش از ۱۰‌ها شبکه‌ ماهواره‌ای و هزاران ابزار رسانه‌ای، خبرگزاری‌های معاند و کسانی‌که سعی در سیاه‌نمایی فعالیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند، اما سعی و تلاش خدمتگزاران خود را می‌بینند، درک می‌کنند و قدردان هستند.

    وی افزود: روابط عمومی‌ها باید تلاش‌ها، اقدامات، توفیقات و نقایص را بیان کنند و در این راستا از ابزار هنر و رسانه استفاده کنند.

    استاندار مرکزی بیان کرد: ‌روابط عمومی باید به مدیریت خود، ضعف‌ها و بازخوردهای مردمی را به‌طور مستمر و دقیق منعکس کند. این امر به این دلیل اهمیت دارد که مدیر یک مجموعه ممکن است به دلیل کثرت کار و مسئولیت‌های متعدد، از برخی نواقص یا نقاط ضعف غافل بماند.

    زندیه‌وکیلی ادامه داد بنابراین، توجه به نظرات و انتقادات مردم می‌تواند به بهبود عملکرد و ارتقای کیفیت خدمات کمک شایانی نماید. روابط عمومی باید به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مدیریت عمل کند و با ارائه اطلاعات دقیق و سازنده، مدیران را در اتخاذ تصمیمات بهتر یاری دهد.

    وی تصریح کرد: روابط عمومی در هر دستگاهی باید از نزدیک‌ترین افراد به مدیر باشد و در نحوه عملکرد سیستم خود تاثیرگذار باشد و مرتب بازخوردهای اصلاحی داشته باشد.

    ارسال پنج‌هزار و ۶۰۰ اثر به جشنواره روابط‌عمومی‌ها

    مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مرکزی هم در این آیین گفت: پنج هزار و ۶۰۰ اثر در بخش‌های مختلف به جشنواره تولیدات روابط عمومی‌ دستگاه‌های اجرایی و صنعت(جشنواره شهید نهرمیانی) این استان ارسال و از سوی هیات‌های داوران مورد ارزیابی قرار گرفتند.

    آرش دانش‌نژاد افزود: داوری آثار این جشنواره توسط ۱۸ داور انجام و ۷۲ اثر در ۲ بخش دستگاه‌های اجرایی و صنعت از بین آثار، انتخاب شدند.

    وی بیان کرد بخش‌های فضای مجازی، فیلم، خبر، محتوای رسانه‌ای و انتشارات رسانه‌ای، فناوری‌های نوین از جمله هوش مصنوعی و بخش ویژه مدیریت بحران و مسئولیت اجتماعی از محورهای این جشنواره بود.

    مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مرکزی اضافه کرد: برگزاری جشنواره تولیدات روابط‌عمومی‌ها به ایجاد تحرک بیشتر بین فعالان این عرصه کمک می‌کند که این مهم خود زمینه توسعه اطلاع رسانی از اقدامات دستگاه‌ها است.

    دانش‌نژاد تصریح کرد: روابط عمومی توانمند، بسترساز وفاق و پرچم‌دار توسعه است و باید با اقدامی از جمله برگزاری جشنواره‌ها به ارتقای سطح توانمندی فعالان این بخش کمک شود.

    وی اظهار کرد: این جشنواره به شناسایی روابط عمومی‌های خلاق و موثر در تحقق اهداف سازمانی و نیز ایجاد بستر رقابت سالم، هم‌اندیشی، هم‌افزایی، تبادل تجربه و افزایش میزان اثربخشی فعالیت‌ها کمک می‌کند.

    عضو هیات داوران جشنواره تولیدات روابط عمومی‌های استان مرکزی و رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد نیز در این آیین گفت: با توجه به اینکه تولیدات رسانه‌ای، فرآورده‌های کیفی‌اند و کمیت در این حوزه در درجه دوم اهمیت قرار دارد، هیات داوران پس از بررسی آثار راه‌یافته به مرحله داوری، با قدردانی از همه شرکت‌کنندگان، نظرات خود را برای بهبود کیفیت آثار در دوره‌های آتی پیشنهاد داده است.

    کاظم شاملو افزود: در بخش فضای مجازی وفناوری نوین، فرآیند داوری آثار با دقت، بی‌طرفی و تکیه بر معیارهای تخصصی در شاخص‌های مختلف بویژه در حوزه فناوری، فضای مجازی و هوش مصنوعی انجام گرفت.

    وی عنوان کرد: تلاش‌ها و نوآوری‌های ارزشمند شرکت‌کنندگان نشان از رشد چشمگیر ظرفیت‌های تخصصی روابط‌عمومی‌های این استان دارد.

    عضو هیات داوران جشنواره تولیدات روابط عمومی‌های استان مرکزی و رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد ادامه داد: در بخش خبر، از جمله نقاط قوت آثار رسیده می‌توان به پوشش مناسب رویدادها، بهره‌گیری از تصاویر متناسب، رعایت اصول نگارشی و بیان دقیق اقدامات دستگاه‌ها اشاره کرد.

    شاملو اظهار کرد: طولانی بودن تیتر و ناهماهنگی با لید، ضعف در جذب مخاطب و آشنایی ناکافی با سبک‌های حرفه‌ا و عدم توجه به سابقه خبر از جمله ضعف‌هایی بود که در آثار شرکت‌کنندگان در این جشنواره به وفور به چشم می‌خورد.

    وی بیان کرد: بخش زیادی از آثار، شامل اخبار پوششی بودند و خلا جدی در زمینه مصاحبه‌های تولیدی متناسب با نیاز مخاطب و فقدان ارایه پیش زمینه مناسب در نگارش خبرها مشهود بود.

    عضو هیات داوران جشنواره تولیدات روابط عمومی‌های استان مرکزی و رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد تاکید کرد: هیات داوران جشنواره پیشنهاد می‌نماید که دوره‌های تخصصی در زمینه خبرنویسی، تیترزنی، مصاحبه خبری و کاربرد سابقه‌نگاری در اخبار متناسب با ماموریت‌های دستگاه‌ها برگزار شود.

    شاملو افزود: هیات داوران در بخش نظرسنجی، برندینگ، مسئولیت اجتماعی و مدیریت بحران، ضمن تشکر از مشارکت‌کنندگان، کاستی‌های مطالعاتی فراوانی را در آثار ارسالی مشاهده کرد و تاکید دارد که کارگاه‌های آموزشی علمی و عملی در این حوزه‌ها به صورت جدی و مستمر برگزار شود.

    وی اظهار کرد: هیات دواران در بخش عکس جشنواره با محوریت تولیدات روابط عمومی‌های استان مرکزی، معتقد است که سطح کیفی و کمی آثار می‌توانست با ظرفیت‌های استان، در سطحی بالاتر ارائه شود، وجود ضعف‌هایی در حوزه‌های فنی و تخصصی مانند نورپردازی، کادربندی و همچنین فقدان آموزش‌های هدفمند، نیاز به ارتقای مهارت‌های تصویری در میان فعالان روابط عمومی را برجسته می‌سازد.

    عضو هیات داوران جشنواره تولیدات روابط عمومی‌های استان مرکزی و رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد اضافه کرد: داوران در بخش فیلم، کلیپ، تیزر و موشن گرافی، از میان ۱۶۰ اثر رسیده به دبیرخانه، پس از بررسی دقیق آثار ارسالی از سوی ادارات و شرکت‌ها، تعدادی از آثار را شایسته تقدیر دانستند و از تولیدکنندگان خواستند تا در مسیر حرفه‌ای‌سازی گام‌های جدی‌تری بردارند.

    شاملو بیان کرد: در دنیای امروز، عنصر خلاقیت ونوآوری نقش تعیین‌کننده‌ای در ارتباط موثر با مخاطب ایفا می‌کند، از اینرو انتظار است تولیدات آتی در این حوزه با توجه به استانداردهای هنری و رسانه‌ای، بتوانند سهم بیشتری در ارتقا جایگاه روابط عمومی‌ها در فضای رسانه‌ای ایفا کنند.

    دبیر اجرایی جشنواره تولیدات روابط عمومی‌های استان مرکزی نیز در ادامه این آیین گفت: این جشنواره صحنه‌ای برای رقابت سالم و میدانی برای وفاق و کسب تجربه اثربخش بود.

    محمد علیمحمدی افزود: آثار این جشنواره در ۶ بخش عمومی و چهار بخش ویژه ارسال شد.

    وی بیان کرد: بیشترین آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره در بخش فیلم، کلیپ و تیزر بود که نشان از توجه روابط‌عمومی‌ها به ابزارهای بصری دارد.

    دبیر اجرایی جشنواره تولیدات روابط عمومی‌های استان مرکزی ادامه داد: در نهایت پس از بررسی آثار، ۷۲ اثر انتخاب شد.

    علیمحمدی عنوان کرد: تقویت نقش روابط عمومی در دستگاه‌های اجرایی نقش موثری در توسعه متوازان دارد و این قشر باید صدای رسای سازمان و در خدمت مردم باشند.

    در پایان این آیین از آثار برگزیده جشنواره تولیدات روابط‌عمومی‌های استان مرکزی با اهدای لوح، تندیس و جایزه تقدیر شد.

    داوران بخش خبر این جشنواره کاظم شاملو رئیس مرکز خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد، مژگان حیدری دبیر بازنشسته خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکزی و مصطفی مجللی رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکزی بودند.

    نوشته‌های مشابه
    ۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 
    در نخستین جشنواره برترین‌های روابط عمومی تجاری؛

    ۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 

    کسب نشان طلای جشنواره برترین‌های روابط‌عمومی‌های کشور
    سومین موفقیت روابط‌عمومی اتاق بازرگانی البرز در سال جاری رقم خورد؛

    کسب نشان طلای جشنواره برترین‌های روابط‌عمومی‌های کشور

    حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابط‌عمومی
    گامی مشترک برای ارتقای حرفه‌ای‌گری در روابط‌عمومی؛

    حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابط‌عمومی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *