۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شد
جلسه کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانکها برگزار شد
نشست شورای هماهنگی روابطعمومیهای استان یزد برگزار شدآژانس خبری پی آر؛ در دنیای امروز که کودکان و نوجوانان در محیطی اشباعشده از رسانهها بزرگ میشوند، نقش والدین تنها محدود به مراقبتهای فیزیکی نیست، بلکه شامل هدایت و محافظت از آنان در فضای مجازی و در برابر محتوای رسانهای نیز میشود.
سواد رسانهای والدین به مجموعه مهارتها، دانش و درک لازم از سوی والدین اشاره دارد که به آنان امکان میدهد محتوای رسانهای که فرزندانشان مصرف میکنند را درک و ارزیابی کنند، بهترین شیوههای استفاده از رسانهها را به فرزندان خود بیاموزند و محیطی امن و سازنده در فضای مجازی برای خانواده ایجاد نمایند.
نکته مهم این است چرا باید سواد رسانهای توسط والدین دانسته شود:
۱. محافظت در برابر خطرات: فضای مجازی مملو از خطراتی مانند محتوای نامناسب (خشونت، مسائل غیراخلاقی)، افشای اطلاعات ، اشتراکگذاری اطلاعات شخصی و ارتباط با افراد ناشناس است.
۲. شکلدهی به ارزشها و باورها: رسانهها به شدت بر نگرش، ارزشها و تصویر ذهنی کودکان از خود و جهان اطراف تأثیر مثبت و منفی میگذارند. والدین باید این تأثیرات را شناسایی و هدایت کنند.
۳. بهبود مهارتهای تفکر انتقادی: والدین میتوانند به فرزندان خود بیاموزند که چگونه پیامهای رسانهای را به چالش بکشند، اهداف پشت تبلیغات را درک کنند و واقعیت را از دروغ تشخیص دهند.
۴. تعادل در زندگی: کمک به کودکان برای برقراری تعادل بین زمان استفاده از صفحهنمایش، فعالیتهای فیزیکی، تعاملات اجتماعی واقعی و تحرک ، خواب.
۵. تقویت رابطه خانواده و فرزند : با درک دنیای دیجیتال فرزندان، زمینه برای گفتگوهای باز و صمیمانه فراهم میشود.
یکی از وظایف والدین در عصر رسانه این است با پلتفرمها آشنا شوند با اپلیکیشنها، بازیها و شبکههای اجتماعی محبوب فرزندتان آشنا شوید و طبقهبندی سنی را بررسی نمائید، به رتبههای سنی بازیها و برنامهها توجه کنید و به فرزند خود کمک کنید تا بفهمد که تبلیغات، تأثیرگذاران و حتی اخبار چگونه سعی در متقاعد کردن یا تغییر رفتار او دارند.
اجازه دهید فرزندتان آزادانه در مورد چیزی که در اینترنت دیده یا تجربه کرده، صحبت کند، حتی اگر اشتباه کرده باشد و به جای پرسیدن «امروز تلفنت را چک کردی؟»، بپرسید «امروز چه چیز جالبی در اینترنت دیدی؟» یا «به نظرت چرا آن انیمیشن یا فیلم جذاب بود؟»
در مورد زمان، مکان و نحوه استفاده از رسانهها با مشارکت خود فرزندان قوانین شفافی وضع کنید.
در کنار مسائل گفته شده از ابزارهای کنترل استفاده کنید ، اکثر سیستمعاملها (ویندوز، اندروید، iOS) و کنسولهای بازی قابلیتهای کنترل والدین دارند، از آنها برای محدود کردن زمان استفاده، فیلتر کردن محتوای نامناسب و نظارت بر دانلودها استفاده کنید و به فرزند خود کمک کنید تنظیمات حریم خصوصی حسابهایش را به درستی انجام دهد.
خود شما نیز باید در استفاده از تلفن همراه، لپتاپ و تماشای تلویزیون تعادل را رعایت کنید. وقتی با فرزندتان وقت میگذرانید، گوشی خود را کنار بگذارید.
زمان مشترک رسانهای داشته باشید و گاهی کنار فرزندتان بنشینید و برنامه مورد علاقه او را تماشا کنید یا با هم بازی کنید. این کار فرصتی برای تحلیل و گفتگو فراهم میکند.
نکته مهم به جای تمرکز بر منع، بر هدایت تأکید کنید: به جای گفتن «اجازه نداری بری در فلان پلتفرم»، بگویید «بیا با هم چند ویدیوی آموزشی جالب پیدا کنیم.»
سواد رسانهای والدین یک مقصد نیست، بلکه یک سفر مستمر است، با پیشرفت تکنولوژی، چالشها و فرصتهای جدیدی پدید میآیند. هدف اصلی، ایجاد یک رابطه مبتنی بر اعتماد و گفتگو با فرزندان است تا آنان در نهایت بتوانند به شهروندان دیجیتالی مسئول، منتقد و هوشمندی تبدیل شوند که از رسانهها برای رشد و یادگیری خود استفاده میکنند، نه اینکه قربانی آنها شوند.
دیدگاهتان را بنویسید