فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شدآژانس خبری پی آر؛ نقش روابطعمومی و حیطه فعالیت آن بر کسی پوشیده نیست. در دنیای پیچیده امروز که روابطعمومیها برای اثرگذاری بر افکار عمومی و جذب مخاطب با یکدیگر رقابت میکنند.
برخی مسئولان روابطعمومی ناخواسته به معضلی برای ادارات دولتی تبدیل شدهاند؛ افرادی که با اقدامهای نمایشی، انتشار بیهدف محتوا و رفتارهای مخاطبگریز، بزرگترین ضربهها را به بدنه سازمان وارد میکنند.
این روزها دورههای آموزشی متعدد حضوری و مجازی با موضوع اهمیت روابطعمومی و تکنیکهای جدید اطلاعرسانی برگزار میشود، اما غفلت بزرگ این است که مشکل اصلی روابطعمومیها و رسانهها، «نبود مخاطب» است.
کار به جایی رسیده که اصلیترین فعالیت برخی روابطعمومیها، پررنگکردن جلسات داخلی در کانالهای سازمانی است؛ بهگونهای که اخبار فعالیت همکاران، با نقل قول از رئیس یا مدیر، دوباره به همان همکاران اطلاعرسانی میشود. درحالیکه وظیفه واقعی روابط عمومی، بازتاب فعالیتهای سازمان به جامعه و افکار عمومی است، نه تولید محتوای چرخهای درونسازمانی.
بدون تردید، حتی اگر بهترین محتوا را در بزرگترین رسانه دنیا منتشر کنید، بدون مخاطب، اثرگذاری صفر خواهد بود.
با این حال برخی روابطعمومیها از یک جلسه عادی، دهها عکس منتشر میکنند؛ غافل از اینکه مخاطب بهدنبال «نتیجه جلسه» است نه «عکس پروفایلی شرکتکنندگان». انتشار بیرویه محتوا تنها مخاطب را خسته و بیتفاوت میکند.
همین خستگی و بیتفاوتی باعث میشود مخاطبان از کنار اخبار مهم آن اداره نیز بهراحتی عبور کنند، چون روابطعمومی آن مجموعه چنان در انتشار بیهدف مطالب افراط کرده که اعتماد و توجه را از بین برده است.
روابطعمومی یک اداره، زبان گویای آن مجموعه است و باید مصداق ضربالمثل «کمگوی و گزیدهگوی» باشد. روابطعمومی لازم نیست همیشه خبر منتشر کند؛ گاهی لازم است سکوت کند و به مخاطب فرصت تفکر و قضاوت بدهد.
برخی روابطعمومیها، خواسته یا ناخواسته، همه اخبار را به نام رئیس منتشر میکنند؛ رویکردی که بزرگترین خیانت به مجموعه است.
شاید این کار در کوتاهمدت برای برخی خوشایند باشد، اما در نهایت، رئیس را مجبور میکند پاسخگوی تمام کمبودها و مشکلات سازمان باشد و او را به هدف اصلی انتقادها و حملهها تبدیل میکند.
از سوی دیگر، مدیرانی که عملکردشان تنها از زبان رئیس بازتاب مییابد، بیانگیزه و حتی منتقد او میشوند.
در نتیجه، روابطعمومی که باید پل ارتباطی رئیس و کارکنان باشد، به عاملی برای ایجاد فاصله و تفرقه تبدیل میشود.
در چنین شرایطی، آگاهی مدیران از کارکرد واقعی روابطعمومی، میتواند هم به موفقیت سازمان کمک کند و هم خطرات و حواشی را دور سازد.
توجه جدی به روابطعمومی بهعنوان نهادی راهبردی که میتواند برنامهریزیشده، سنجیده و منسجم در جهت تقویت تعامل و تفاهم عمل کند، برای هر سازمانی ضروری است.
دیدگاهتان را بنویسید