فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شدآژانس خبری پی آر؛ دکتر قربانعلی تنگ شیر، مدرس دانشگاه نوشت: «با وجود همه تحولات، نباید فراموش کرد که فلسفه روابطعمومی خدمت به مردم است. در طول تاریخ، هیچ جامعهای بدون همکاری، همدلی و مردمداری پایدار نمانده است. هوش مصنوعی نیز مانند هر ابزار دیگری، تنها زمانی ارزشمند است که در مسیر بهبود ارتباط با مردم و حمایت از منافع عمومی قرار گیرد.
اگر این ابزار از مسیر اصلی خود منحرف شود، نه تنها به سازمانها کمکی نمیکند، بلکه میتواند به کژراهههای حرفهای نیز بینجامد»
یافتههای پژوهشی منتشرشده در سال ۲۰۲۵ توسط مراکز معتبر بینالمللی نشان میدهد استفاده از هوش مصنوعی در واحدهای روابطعمومی نسبت به یک سال گذشته سه برابر شده است.
این رشد چشمگیر نشاندهنده آن است که ابزارهای هوش مصنوعی امروز نه تنها یک «گزینه حرفهای» هستند.
هوش مصنوعی به یک الزام ساختاری برای سازمانها، کارشناسان و مدیران روابطعمومی تبدیل شدهاند.
با این حال، این تحول بزرگ با مقاومتها، سوءتفاهمها و حتی انتقادهای گسترده روبهروست .
بسیاری نگرانند که ورود مدلهای زبانی و تولیدی، جای خلاقیت، احساس انسانی و نقش حرفهای متخصصان روابطعمومی را تضعیف کند.
اما واقعیت این است که هیچ هوش مصنوعی نمیتواند جای «تشخیص»، «خلاقیت»، «اخلاق» و «انسانمحوری» در روابطعمومی را بگیرد.
آنچه که هوش مصنوعی انجام میدهد، تسهیل و تسریع کارهای تکراری و برخی امور دیگر است؛ فعالیتهایی که سالها زمان متخصصان را میگرفت و فرصت تمرکز بر وظایف کلیدی را کاهش میداد.
بر اساس همین مطالعات، واحدهای روابطعمومی در جهان و از جمله ایران در حال ورود به مرحلهای تازه هستند: مرحله استفاده استراتژیک از هوش مصنوعی.
این یعنی عبور از دوگانهی افراط و تفریط و رسیدن به توازن حرفهای؛ جایی که هوش مصنوعی بهعنوان ابزار کمکی در کنار انسان عمل میکند، نه در برابر او
پیشبینی من این است در سال ۲۰۲۶، سازمانها بیش از گذشته با چالشهای ناشی از رفتارهای قدیمی، مقاومتهای فردی و ناآشنایی فرهنگی با فناوری روبهرو خواهند شد.
روابطعمومی ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما آنچه اهمیت دارد، عبور تدریجی از این مقاومتها و شکلگیری فرهنگ حرفهای استفاده از مدلهای هوش مصنوعی است.
فرهنگی که در آن، کارشناس روابطعمومی بهجای هراس، بهجای مبارزه یا انکار، از این ابزار برای ارتقای کیفیت ارتباطات و تولید محتوا بهره میگیرد .
با وجود همه تحولات، نباید فراموش کرد که فلسفه روابطعمومی خدمت به مردم است.
در طول تاریخ، هیچ جامعهای بدون همکاری، همدلی و مردمداری پایدار نمانده است.
هوش مصنوعی نیز مانند هر ابزار دیگری، تنها زمانی ارزشمند است که در مسیر بهبود ارتباط با مردم و حمایت از منافع عمومی قرار گیرد.
اگر این ابزار از مسیر اصلی خود منحرف شود، نه تنها به سازمانها کمکی نمیکند، بلکه میتواند به کژراهههای حرفهای نیز بینجامد.
آینده روابطعمومی متعلق به سازمانهایی است که هوش مصنوعی را نه تهدید، بلکه فرصت میبینند؛ و بهجای ترسیدن از آن، مهارت استفاده درست، اخلاقی و انسانمحورانه از این ابزار را پرورش میدهند.
دیدگاهتان را بنویسید