۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شد
جلسه کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانکها برگزار شد
نشست شورای هماهنگی روابطعمومیهای استان یزد برگزار شدبه گزارش آژانس خبری پی آر؛ دکتر شکری خانقاه، مدرس روابط عمومی و نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در یک سمینار ملی با محوریت «مدیریت ارتباطات هوشمند با فناوریهای هوشمند»، مدیران ارتباطات و روابط عمومیها را به یک جهش پارادایمیک فراخواند. او توضیح داد: در عصر کنونی باید با چهارچوب ذهنی «رسانه انبوه» خداحافظی کنیم، بلکه باید به سمت پارادایم ارتباطات هوشمند حرکت کنیم؛ در این پارادایم پیامهای منحصر به فرد به واسطه الگوریتمها و در زمان و کانال مناسب،به اشخاص و مخاطب خاص مدیریت و ارسال میشوند.
وی پارادایم طلایی موفقیت در روابط عمومی را، پارادایم مسئلهمحوری و راهحلپروری معرفی کرد. این رویکرد بر شناسایی و حل چالشهای ارتباطی متمرکز است تا عملکرد سازمانی بهبود یابد و اعتماد ذینفعان تقویت شود.
شکری خانقاه با اشاره به مدل رشد سازمانی، بر لزوم جهش از «منحنی اول» به «منحنی دوم» در کسبوکار و زندگی حرفهای تأکید کرد و گفت: به اعتقاد من روابط عمومی ها تا کنون در «منحنی اول» بسر برده اند که نمایانگر روند طبیعی و سنتی این حوزه در سیستم کسبوکار است، اما ضرورت دارد که نظام مهندسی ارتباطات کشور وارد «منحنی دوم» شود و به بازسازی، تحول و بازآفرینی در روابط عمومی، برندینگ و مدیریت ارتباطات کسبوکار بینجامد که به شدت نیازمند خروج از منطقه امن است.
او در بخش دیگری از صحبتهای خود، با تاکید بر مزیتهای هوش مصنوعی؛ فناوری های هوشمند و هوش مصنوعی (AI) را دستیار و مشاور فکری هوشمند مدیران نامید و تأکید کرد: در عصر دیجیتال اگرچه کانالهای ارتباطی (مانند پلتفرمهای اجتماعی) تکثر بالایی داشته اند اما هنر داستانسرایی و سناریونویسی در نظام ارتباطات به همان شکل به قوت خود باقی میماند.
نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی ترکیب هوش مصنوعی و آیندهپژوهی را دو بال یک پرنده دانست و گفت: هوش مصنوعی توانایی تحلیل سریع، دقیق و عمیق دادهها را میدهد و آیندهپژوهی بینش میدهد تا بتوان تغییرات را نه تنها پیشبینی، بلکه آنها را ساخت. او تصریح کرد: یکی نیروی پیشران است و دیگری جهتدهنده.
شکری خانقاه دو چالش اصلی مدیریت ارتباطات هوشمند را چنین برشمرد و تاکید کرد: دغدغه اصلی ما نباید صرفاً «اثر بخشی» باشد، بلکه استفاده «اخلاقی» از دادهها و رعایت حریم خصوصی مخاطب باید در اولویت قرار گیرد.
او در ادامه گفت: مدیران باید سواد رسانهای خود را برای تشخیص فیکنیوز و ارتقاء درک خود از شیوه عملکرد الگوریتمها افزایش دهند.
این مدرس دانشگاه هشدار داد: عدم توجه به الگوریتم ارتباطات، نتیجه بازی را معکوس میکند و منجر به نارضایتی، یاس اجتماعی، سرزنش عمومی و افزایش مشکلات ارتباطی در سازمان میشود.
شکری خانقاه در پایان، مهمترین نکته کلیدی ارتباطات نوین را اینگونه خلاصه کرد: «موفقیت ما، نه در سرعت فناوری، بلکه در چابکی استراتژیک و تعهد به اخلاق ارتباطی نهفته است».
وی افزود: مدیران روابط عمومی باید در شطرنج ارتباطات، مهرههای خود را با منطق الگوریتمها و استراتژی هوشمندانه حرکت دهند.
او ادامه داد: ما باید با استفاده از رویکردهای نوین مدیریتی مسئله محور و رویکردهایی چون تحلیل SWOT، ماتریس آیزنهاور و برنامهریزی سناریو و…، ارتباطات را از حالت واکنشپذیر به یک استراتژی هوشمند، مسئلهمحور و پیشبینیپذیر تبدیل کنیم.
وی تاکید کرد: «وقت آن است که از منطقه امن خارج شده و به منحنی دوم زندگی حرفهای قدم بگذاریم.»
دیدگاهتان را بنویسید