تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شد
جلسه کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانکها برگزار شدبه گزارش آژانس خبری پی آر؛ قربانعلی تنگ شیر، مدرس دانشگاه در یادداشتی با عنوان «چالشهای روابط عمومی: اخلاق حرفهای و امنیت شغلی در روابطعمومی» اینگونه آورده است:
در دنیای پرچالش روابط عمومی، دو مفهوم کلیدی وجود دارد که بر کارایی و اعتبار سازمان تأثیرگذار است: اخلاق حرفهای و امنیت شغلی. اهمیت هر یک میتواند تأثیرات چشمگیری در ارتباطات درون و برون سازمان و همچنین جایگاه و سرنوشت روابطعمومی داشته باشد.
اخلاق حرفهای در روابط عمومی
اخلاق حرفهای به مجموعهای از اصول و استانداردها اطلاق میشود که به رفتار و عمل افراد در محیط کار جهتدهی میکند. در روابط عمومی، رعایت اخلاق حرفهای به معنای شفافیت، صداقت و پایبندی به تعهدات است. این رفتارها باعث ایجاد اعتماد میان سازمان و مخاطبان میشود و در نتیجه، منجر به ایجاد یک تصویر مثبت و پایدار از سازمان خواهد شد. اخلاق حرفهای موجب اعتمادسازی در میان ذینفعان مختلف میشود و سازمانهایی که از اصول اخلاقی تبعیت میکنند، اعتبار و محبوبیت بیشتری در میان جامعه دارند. همچنین ارتباطات شفاف و اخلاقی باعث کاهش شایعات و سوءتفاهمها میشود.
امنیت شغلی در روابط عمومی
امنیت شغلی به وضعیت اطمینان و ثبات شغلی فرد اشاره دارد. این مفهوم در روابط عمومی به این معنی است که کارکنان باید اطمینان داشته باشند که موقعیت شغلی آنها پایدار است و از حمایت لازم برخوردارند. احساس امنیت شغلی باعث افزایش انگیزه و کارآمدی کارکنان میشود و آنان را به ایفای نقش فعالتر در روابط عمومی تشویق میکند. کارکنانی که احساس امنیت شغلی دارند، معمولاً با انگیزهتر و کارآمدتر عمل میکنند. امنیت شغلی همچنین میتواند به کاهش استرس و افزایش رضایت شغلی منجر شود و جذب و حفظ استعدادهای برتر در سازمان یکی از مزایای آن است.
هر دو مفهوم اخلاق حرفهای و امنیت شغلی در روابط عمومی اهمیت بالایی دارند و نمیتوان به سادگی یکی را بر دیگری ترجیح داد. تأثیر متقابل این دو مفهوم میتواند به ایجاد امنیت شغلی کمک کند و بالعکس. سازمانهایی که به اخلاق پایبند هستند، معمولاً محیط کاری امنتری را برای کارکنان خود فراهم میکنند. وقتی اخلاق حرفهای رعایت شود، کارکنان احساس امنیت بیشتری میکنند و هنگامی که کارکنان احساس امنیت میکنند، نسبت به رعایت اخلاق حرفهای متعهدتر خواهند بود.
اخلاق حرفهای و امنیت شغلی در روابط عمومی هر یک نقش حیاتی دارند و برای موفقیت یک سازمان باید هر دو به خوبی مدیریت شوند. سرمایهگذاری در هر دو حوزه میتواند به تقویت اعتبار، افزایش بهرهوری و ایجاد ارتباطات مؤثر در سازمانها منجر شود.
خلاصه اینکه در جهان کنونی، یکی از چالشهای اساسی روابط عمومیها رعایت اخلاق حرفهای و حفظ امنیت شغلی است. بسیاری از روابط عمومیها به اجبار یکی از این دو مورد را رعایت میکنند.
اگر بخواهند امنیت شغلی داشته باشند، ممکن است نتوانند اخلاق حرفهای را به خوبی اجرا کنند و یا برای اجرای اخلاق حرفهای، امنیت شغلی آنها به خطر بیفتد. این چالش هنوز هم در زمان شبکههای اجتماعی به شدت در ارتباطات روابط عمومیها تأثیرگذار است و نیازمند یک فکر ملی و بینالمللی برای حل این مشکل است تا روابط عمومیها بتوانند وظایف خود را بهخوبی انجام دهند.
دیدگاهتان را بنویسید