فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شدبه گزارش پیآر؛ روابطعمومیها نیازمند مسیری روشن و هدفمند هستند، زیرا مسیر مهآلود آنها باعث میشود تا درگیر روزمرگی و رویکرد «هر چه پیش آید خوش آید» شوند. بنابراین، روابطعمومی باید در متن مدیریت قرار گیرد، نه در حاشیه.
سؤالاتی که در ادامه مطرح میشود، باید پاسخهای صریح و روشن داشته باشد و نیازمند بازنگری و توجه ویژه است:
آیا مدیران روابطعمومی توانستهاند مهارتها، تخصص و توانمندیهای لازم برای دستیابی به این جایگاه را کسب کنند؟ آیا غیر از تخصص در حوزه کاری، به مسائل مدیریتی نیز آشنایی دارند؟ آیا انگیزه، خلاقیت و توانمندی لازم برای تصمیمگیری و تصمیمسازی در شرایط ویژه را دارند؟
مدیران از روابطعمومیها چه انتظاراتی دارند؟ آیا اصول روابط عمومی را به اندازه امور مالی، اداری، سیاسی، اقتصادی، بازرگانی و قوانین حقوقی قبول دارند؟ به همان اندازه به آنها اهمیت میدهند؟
آیا استانداردها و اصول این حوزه کاری به اندازه قوانین اداره کار، قوانین مالیاتی، قوانین گمرکی، استانداردها و الزامات محصولات تولیدی، و اصول و مقررات مالی پذیرفتهشده و قابل احترام است؟
به زبان ساده، آیا مدیر میتواند به کارشناس یا مدیر مالی بگوید که قوانین مالیاتی را قبول ندارد و به سلیقه خود عمل میکند؟ یا به تکنسین برق بگوید که به رنگ قرمز علاقه دارد و باید فقط از این رنگ سیم و کابل در تابلوهای برق استفاده کند؟
شناخت و پذیرش اصول روابطعمومی برای اثربخشی آن ضروری است. روابطعمومی یک هنر است که در دل خود توان انطباق و انعطاف دارد و میتواند مسیری متناسب با نیاز سازمان برای خود تعریف کند. مدیران و کارشناسان روابطعمومی زمانی موفق خواهند شد که ابتدا خود به درجهای از تخصص، توانمندی و مهارت دست یابند و سپس از طرف مدیران پذیرفته شوند.
سیاستها، چشمانداز، اهداف و تمامی مسائل مرتبط با روابطعمومی باید با مشارکت مدیران در فرآیند تصمیمسازی و سیاستگذاریها شکل بگیرند. همراهی و حضور مدیران روابطعمومی در جلسات و نشستهای مهم که رویکردهای خرد و کلان سازمان در آنها مورد بحث قرار میگیرد، الزامی است.
در غیر این صورت، نباید انتظار زیادی از روابطعمومیها داشت، زیرا آنها از مسائل روز سازمان در سطوح مدیریتی آگاهی نخواهند داشت و درگیر مسائل و موضوعاتی خواهند شد که آنها را به سمت روزمرگی و هر چه پیش آید خوش آید خواهد کشاند. جادهای که مهآلود است، اثربخشی آن به شانس و تسلیم شرایط تحمیلی بستگی دارد و نه به برنامهریزی هدفمند، که قابل قبول نیست.
در شرایط حاضر که علم ارتباطات به مسیری هوشمند و متکی به تکنولوژیهای روز میرود، رعایت اصول روابطعمومی و تعریف مسیری روشن و هدفمند حیاتی است. این مسیری روشن و هدفمند، آمادگی لازم برای بهرهمندی از فرصتهای نوین ارتباطی و فناورانه را فراهم میآورد و کمک میکند تا در کمترین زمان، بیشترین بهرهبرداری از این فناوریها صورت گیرد. روابطعمومی دیجیتال و مبتنی بر ارتباطات فناورانه، با توان تجزیه و تحلیل به کمک هوش مصنوعی و ابزارهای نوین، میتواند بازوی توانمندی برای مدیران در تصمیمگیریها و مدیریت بحران باشد.
نکته پایانی: انتخاب درست برای هر جایگاه نیازمند توجه مدیران ارشد هر سازمان است که به رشد، توسعه و پیشرفت میاندیشند. وقتی این توجه حاصل شد، روابطعمومیها باید در متن مدیریت قرار گیرند و نه در حاشیه.
دیدگاهتان را بنویسید