شنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۴ Saturday / 6 December / 2025
×
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 
در نخستین جشنواره برترین‌های روابط عمومی تجاری؛

۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 

کارشناس حوزه ارتباطات و روابط عمومی گفت: با این حال، بهره‌گیری موثر از هوش مصنوعی، مستلزم بازنگری در ساختارهای روابط عمومی، ارتقای مهارت‌های فناورانه متخصصان این حوزه و درک صحیح از هم‌افزایی انسان و ماشین است؛ چراکه هوش مصنوعی جایگزین خلاقیت، اخلاق‌مداری و قضاوت انسانی نمی‌شود بلکه آن‌ها را تقویت می‌کند.
روابط عمومی در عصر هوش مصنوعی؛ ضرورت بازتعریف ماموریت‌ها
  • کد نوشته: 1508
  • منبع: افق معدن
  • ۲۷ اردیبهشت
  • بدون دیدگاه
  • به گزارش پی‌آر؛  هم‌زمان با روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، سعید خادمی‌پور طی یادداشتی نوشت: روابط عمومی به عنوان بازوی راهبردی ارتباطی در هر سازمان، همواره نقش تعیین‌کننده‌ای در شکل‌دهی به افکار عمومی، مدیریت تصویر سازمانی و ارتباط دوسویه با ذی‌نفعان داشته است اما با ورود فناوری‌های نوین به‌ ویژه هوش مصنوعی، ماموریت‌ها و روش‌های این حوزه دستخوش تحولات بنیادین شده است.

    در جهان امروز، دیگر صرفا تولید و انتشار محتوا کفایت نمی‌کند. روابط عمومی‌ها باید داده‌محور باشند؛ رفتار مخاطب را تحلیل کنند و مبتنی بر شواهد تصمیم بگیرند.

    اینجاست که هوش مصنوعی به عنوان ابزاری توانمند، به یاری روابط عمومی‌ها می‌آید؛ از تحلیل داده‌های شبکه‌های اجتماعی و شناسایی روندهای ارتباطی تا تولید محتوای هوشمند و شخصی‌سازی پیام‌ها، هوش مصنوعی می‌تواند قدرت تصمیم‌سازی و واکنش سریع روابط عمومی را به‌ طور چشمگیری ارتقا دهد.

    هوش مصنوعی همچنین در حوزه‌هایی مانند پایش هوشمندانه، تشخیص بحران‌های بالقوه و حتی اتوماسیون پاسخ‌گویی به رسانه‌ها و مخاطبان، به‌ عنوان یک دستیار استراتژیک ایفای نقش می‌کند. به این ترتیب، روابط عمومی از یک واحد صرفا اجرایی، به یک بخش داده‌محور، تحلیلگر و سیاست‌گذار در سازمان ارتقا می‌یابد.

    با این حال، بهره‌گیری موثر از هوش مصنوعی، مستلزم بازنگری در ساختارهای روابط عمومی، ارتقای مهارت‌های فناورانه متخصصان این حوزه و درک صحیح از هم‌افزایی انسان و ماشین است؛ چراکه هوش مصنوعی جایگزین خلاقیت، اخلاق‌مداری و قضاوت انسانی نمی‌شود بلکه آن‌ها را تقویت می‌کند.

    هفته ارتباطات، فرصتی ارزشمند است تا از یک سو از تلاش‌های فعالان حوزه روابط عمومی قدردانی شده و از سوی دیگر، نگاه مدیران ارشد سازمان‌ها به جایگاه این بخش، هم‌راستا با تحولات فناورانه و نیازهای عصر دیجیتال بازتعریف شود.

    نوشته‌های مشابه
    فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
    هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

    فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

    ۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 
    در نخستین جشنواره برترین‌های روابط عمومی تجاری؛

    ۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *