گام تازه انجمن روابطعمومی تهران در مسیر آموزشهای نوین روابطعمومی
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجانبه گزارش پی آر؛حساسیت ماجرا از آنجا ناشی میشود که نمایندگان روابط عمومی، مدیران شرکتها و سفیران برند بسیار مستعد چنین کلاهبرداریهایی هستند. بهعلاوه، هوش مصنوعی در ماههای اخیر حملات فیشینگ را پیچیدهتر کرده است.
مثلاً TechCrunch به تازگی اعلام کرده حسابهای جعلیای وجود دارند که خود را به عنوان کارکنان این رسانه معرفی کرده و با مدیران در شبکههای اجتماعی تماس میگیرند و درخواست مصاحبه میکنند.
در یکی از پیامهای جعلی آمده است: «صبح بخیر، ماریا نماینده TechCrunch هستم. ما یک مجموعه پادکست جدید درباره تأثیر تحولآفرین هوش مصنوعی بر صنایع مختلف راهاندازی کردهایم. با توجه به تخصص شما، دیدگاههای شما برای ما بسیار ارزشمند است. اگر علاقهمندید، لطفاً اطلاع دهید تا جزئیات بیشتر را خدمتتان ارائه دهم.»
این پیام به ظاهر واقعی است اما پس از اعلام آمادگی نماینده روابطعمومی، «ماریا» لینکی برای زمانبندی جلسه ارسال میکند که برای تیم و مشتری زنگ هشدار بود.
بنابراین، داشتن پشتیبانی روابطعمومی و پروتکل بررسی اعتبار پیامها حیاتی است. تانیا زاپارانیوک، بنیانگذار Poppy Strategies میگوید: «در شرایط فعلی که گرفتن پوشش رسانهای دشوار است، چنین پیامهایی وسوسهانگیز به نظر میرسند و ممکن است به سرعت روی لینک کلیک کنند. کسانی که پشتیبانی ارتباطی ندارند، آسیبپذیرترند.»
بر اساس گزارش شرکت امنیت سایبری KnowBe4، حملات فیشینگ از سپتامبر سال گذشته حدود ۱۷٪ افزایش یافتهاند. ۸۳٪ از ایمیلهای فیشینگ از هوش مصنوعی استفاده کردهاند که ۵۳٪ نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. همچنین بر اساس گزارش Cybersecurity and Infrastructure Security Agency، ۸۰٪ سازمانها حداقل یک قربانی فیشینگ داشتهاند.
یکی از چالشها این است که خبرنگاران و تأثیرگذاران رسانهای کانالهای ارتباطی متفاوتی دارند. برخلاف شرکتها و نهادهای دولتی که میتوانند قوانین روشنی برای ارتباطات رسمی تعیین کنند، در این حوزه چنین دستورالعملی وجود ندارد و تیمهای ارتباطی باید دقت بیشتری داشته باشند.
مؤسسین و استارتاپهای نوپا باید هوشیارتر باشند چون این حملات افرادی را هدف قرار میدهد که ممکن است برای پاسخ سریعتر آماده باشند. در دوران «ارتباط مستقیم» که مؤسسین خود مسئول روابطعمومی هستند، این تهدیدات پررنگتر است.
هاکرها از ابزارهای هوش مصنوعی برای ساخت سایتهای فیشینگ پیچیدهتر سوءاستفاده میکنند. زک کندری از Watermark Strategies پیشبینی میکند که به زودی «ارتباطات و تعاملات شخصی» به مهمترین دارایی در مقابله با این تهدیدات تبدیل خواهد شد.
سام سابین، خبرنگار امنیت سایبری Axios میگوید: «ایمیلهای فیشینگ دروازهای برای انواع دیگر جرایم سایبریاند، از کلاهبرداریهای کارت هدیه گرفته تا دانلود بدافزار. اگر چیزی مشکوک به نظر رسید، بهتر است با رفتار محترمانه و احتیاط از طریق کانالهای دیگر مثل شبکههای اجتماعی ارتباط برقرار کنید یا ایمیل جدیدی ارسال نمایید.»
دیدگاهتان را بنویسید