شنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۴ Saturday / 6 December / 2025
×
گام تازه انجمن روابط‌عمومی تهران در مسیر آموزش‌های نوین روابط‌عمومی
با برگزاری نخستین دوره آموزشی در دانشکده خبر صورت گرفت؛

گام تازه انجمن روابط‌عمومی تهران در مسیر آموزش‌های نوین روابط‌عمومی

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

  بر اساس گزارش جدید ماک‌رَک (Muck Rack) که روز پنجشنبه منتشر شد، سه نفر از هر چهار متخصص روابط ‌عمومی اکنون هوش مصنوعی را در کار خود به‌کار گرفته‌اند؛ این عدد نسبت به سال ۲۰۲۳ که تنها ۲۸٪ از آن استفاده می‌کردند، رشد چشمگیری داشته است.
رشد ۱۶۷ درصدی استفاده روابط‌عمومی از فناوری هوش مصنوعی
  • کد نوشته: 3278
  • منبع: شارا
  • ۲۵ مرداد
  • بدون دیدگاه
  • به گزارش آژانس خبری پی آر؛ هوش مصنوعی در حال تقویت عملکرد ارتباطات است؛ حوزه‌ای که از روابط رسانه‌ای صرف به یک نقش مشاور استراتژیک ارتقا یافته است.

    این نظرسنجی که بین ۵ ژوئن و ۱۶ ژوئیه با مشارکت ۱۰۸۹ متخصص روابط‌عمومیانجام شد، نشان می‌دهد حدود ۶۰٪ معتقدند اهمیت هوش مصنوعی در پنج سال آینده بیشتر خواهد شد.

    دیگر اولویت‌های آینده تیم‌های ارتباطات عبارتند از: روابط رسانه‌ای (۳۵٪)، برنامه‌ریزی استراتژیک (۳۳٪)، مدیریت شهرت (۲۹٪)، بازاریابی اینفلوئنسری و محتوای اختصاصی (۲۸٪).

    تنها ۴٪ به ارتباطات در حوزه تنوع، برابری و شمول یا مسئولیت اجتماعی و محیط‌زیست به‌عنوان اولویت آینده اشاره کردند.

    اکنون ۸۴٪ روابط رسانه‌ای را مهم‌ترین وظیفه شغلی می‌دانند، با این حال طبق گزارش، به‌دست‌آوردن پوشش رسانه‌ای هرگز به این سختی نبوده است.

    ۷۲٪ «پاسخ‌ندادن خبرنگاران» را مانع اصلی می‌دانند، ۶۲٪ به «کوچک‌شدن تحریریه‌ها» اشاره کرده‌اند و ۴۸٪ «کوتاه‌شدن چرخه خبری» را مشکل می‌دانند.

    به همین دلیل، بسیاری از متخصصان به پلتفرم‌های اختصاصی برای جلب توجه یا ارتباط مستقیم با مصرف‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و کارکنان روی آورده‌اند.

    لینکدین با ۵۶٪ بالاترین ارزش را دارد، اینستاگرام با ۱۶٪ و ایکس با ۱۱٪ در رتبه‌های بعدی هستند.

    تنها ۲٪ تیک‌تاک را ارزشمند می‌دانند و فقط ۱٪ ردیت و یوتیوب را برای روابط‌عمومی مهم می‌دانند.

    ۳۹٪ از متخصصان روابط‌عمومی در سال گذشته استفاده حرفه‌ای از ایکس را متوقف کرده‌اند که بیشترین میزان ترک یک پلتفرم است، اما جایگزین‌هایی مانند بلواسکای و تردز نتوانسته‌اند جای آن را بگیرند.

    با تکیه بیشتر متخصصان به شبکه‌های اجتماعی، ارزیابی دوباره روش‌های پایش گفتگوها و سنجش اثرگذاری ضروری است.
    با این حال، ۵۳٪ اعلام کرده‌اند که از ابزارهای شنود اجتماعی (Social Listening Tools) استفاده نمی‌کنند.

    نوشته‌های مشابه
    فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
    هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

    فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

    ۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 
    در نخستین جشنواره برترین‌های روابط عمومی تجاری؛

    ۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *