فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شدبه گزارش آژانس خبری پی آر؛نام Google در اصل حاصل یک اشتباه تایپی از واژه ریاضیاتی «googol» (عدد یک و ۱۰۰ صفر در ادامه آن یا ۱۰^۱۰۰) است. این لغزش هنگام ثبت دامنه در سال ۱۹۹۷ رخ داد، اما بهخوبی بلندپروازی شرکت را برای ساماندهی حجم عظیم اطلاعات جهان نشان میدهد.
چرا ۲۷ سپتامبر؟
اگرچه گوگل در ۴ سپتامبر ۱۹۹۸ بهطور رسمی ثبت شد، اما طی سالها تاریخهای متفاوتی برای جشن تولد انتخاب کرده است. از سال ۲۰۰۶، این تاریخ به شکل ثابت ۲۷ سپتامبر تعیین شد؛ روزی نمادین که بیش از واقعیت حقوقی، جنبه فرهنگی و عمومی دارد. در سال ۲۰۲۵، گوگل با دودل ویژهای شامل لوگوی اولیه خود، هم از کاربران قدردانی کرد و هم فرصتی برای بازاندیشی در گذشته و حال فراهم آورد.
از BackRub تا Google
پیش از نامگذاری «Google»، لری پیج (Larry Page) و سرگئی برین (Sergey Brin) پروژهای به نام BackRub را در سال ۱۹۹۶ آغاز کردند. هدف آن تحلیل پیوندهای اینترنتی (backlinks) بود. یک سال بعد، هنگام جستوجوی نامی تازه، واژه «googolplex» پیشنهاد شد. پیج نسخه کوتاهتر یعنی «googol» را پسندید، چرا که بهخوبی وسعت پروژه را القا میکرد. اما در زمان ثبت دامنه، شان اندرسون (Sean Anderson) بهاشتباه «google.com» را تایپ کرد. این نام کوتاهتر، خوشآهنگتر و ماندگارتر بود و در نهایت پذیرفته شد.
دامنه google.com در ۱۵ سپتامبر ۱۹۹۷ ثبت شد. از آن زمان، این نام نهتنها برند شرکت بلکه به یک فعل جهانی تبدیل شده است؛ «to google» (جستوجو کردن در وب). این فعل در سال ۲۰۰۶ وارد فرهنگنامههای معتبر چون Oxford English Dictionary و Merriam-Webster شد.
گوگل؛ تلفیق بلندپروازی و تصادف
انتخاب نام گوگل نشان میدهد چگونه یک اشتباه کوچک میتواند به هویت برندی جهانی بدل شود. «googol» بیانگر عددی عظیم است و Google با یک تغییر تایپی، همزمان سادگی، مقیاس و خلاقیت را در خود جای داد.
امروز و در جشن ۲۷ سالگی، گوگل نهتنها گذر زمان را یادآوری میکند، بلکه بار دیگر بر مأموریت خود تأکید دارد: «سازماندهی اطلاعات جهان و دسترسپذیر ساختن آن برای همگان.»
انتهای پیام/
دیدگاهتان را بنویسید