کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شد
جلسه کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانکها برگزار شد
نشست شورای هماهنگی روابطعمومیهای استان یزد برگزار شد
جایگاه و ضرورت برنامهریزی در روابط عمومی
نشست هماندیشی روابط عمومی نیروهای مسلح برگزار شد
استقبال جهانی از نخستین جشنواره بینالمللی کارتون پول و سرمایه
شماره ۲۳ ماهنامه «راهبرد ارتباطات و روابط عمومی» منتشر شد
۳۰ پرامپت هوش مصنوعی برای تحول عملکرد روابط عمومی
چرا هوش هیجانی کلید موفقیت مدیران آینده به حساب میآید؟
آیا هوش مصنوعی میتواند خطرناک باشد؟
روابط عمومی قهرمان مهجور اما کلیدی سازمانبه گزارش آژانس خبری پی آر؛ محسن رستگارمقدم اظهار کرد: روابطعمومی در جشنوارههای فرهنگی و هنری، تنها مسئول اطلاعرسانی نیست بلکه نقش تعیینکنندهای در شکلدهی به نحوه مواجهه مخاطبان با کل رویداد دارد. وظیفه اصلی روابطعمومی، مدیریت تصویر ذهنی مخاطب از جشنواره است، یعنی ایجاد ارتباط مداوم و مؤثر میان رسانهها، هنرمندان و مدیران، برای انتقال درست اهداف فرهنگی و هنری رویداد.
وی افزود: اگر بخواهم خلاصه و خودمانی بگویم، ما مسئولیم طوری عمل کنیم که مردم متوجه اهمیت و کیفیت یک جشنواره شوند و این دقیقا همان تصویر ذهنی است که برای آن میجنگیم. وقتی یک جشنواره برگزار میشود، بخشهای مختلفی از جمله دبیرخانه، بخش اجرایی، هنری، مالی و غیره شروع به کار میکنند.
مدیر روابطعمومی انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه کار روابطعمومی تجمیع تمام صداها به یک سمفونی واحد است، خاطرنشان کرد: ما باید یک برنامه ارتباطی واحد طراحی کنیم. برنامهای که طی آن همه بخشهای جشنواره و یا رویداد موردنظر بدانند که چه زمانی، چه مواردی و با چه لحنی باید به رسانهها منعکس شود.
رستگارمقدم ادامه داد: بعضیها گمان میکنند که کار روابطعمومی تنها نشستن پشت میز و نوشتن اطلاعیه است اما در حقیقت در فعالیتهای فرهنگی و هنری اگر خلاقیت و برنامهریزی نباشد، همه چیز از دست میرود. روابطعمومی جشنواره نیز ترکیبی از خلاقیت فردی و برنامهریزی سازمانیافته است.
وی افزود: از یکسو، ابتکار شخصی روابطعمومی در طراحی پیامها و شیوههای ارتباطی به اثربخشی اطلاعرسانی کمک میکند؛ از سوی دیگر، وجود ساختار منظم، تقویم اطلاعرسانی و اهداف مشخص، تضمینکننده انسجام و استمرار فعالیتهاست. به بیان دیگر، روابط عمومی موفق آن است که خلاقیت خود را در چهارچوب برنامهریزی دقیق به کار گیرد.
وی با تاکید به اینکه بخش روابط عمومی در بسیاری از مجموعههای فرهنگی و هنری هنوز جایگاه شایسته خود را به دست نیاورده است تصریح کرد: این کمتوجهی موجب ضعف در جریان اطلاعرسانی، کاهش مشارکت عمومی و ناهماهنگی در انتقال پیام میشود. بیتوجهی به روابط عمومی در سطح مدیریتی، نهایتاً به دوری هنرمندان از مخاطب و کاهش تأثیر اجتماعی رویدادهای فرهنگی منجر میشود.
این عضو انجمن روابط عمومی ایران، خاطرنشان کرد: توصیه اصلی به مدیران جشنوارهها آن است که روابط عمومی را از ابتدای فرآیند طراحی و سیاستگذاری وارد جریان تصمیمگیری کنند.
وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی نباید صرفاً در مرحله اجرا فعال شود. اگر این بخش در تعیین اهداف و روایتهای اصلی جشنواره نقش داشته باشد، تصویر نهایی جشنواره برای مخاطبان جذابتر و منسجمتر خواهد بود. مدیران جشنوارهها باید روابط عمومی را به عنوان قلب ارتباطی جشنواره و نه صرفاً صدایی برای اطلاعرسانی، ببینند.
رستگارمقدم عنوان کرد: رصد و توجه به تواناییها و ابتکار عمل روابط عمومیها از طرف متولیان جشنواره میتواند سبب ساز بهبود عملکرد این واحدها شود. برای مثال در جشنواره تئاتر استان که مدتی پیش برگزار شد، همین نکته تعجببرانگیز شد.
وی افزود: البته کمبود بودجه و محدودیت منابع مالی در این جشنواره، تأثیر مستقیمی بر عملکرد روابط عمومی داشت و این کمبود اعتبارات موجب شد تا بخشهای مهم تولیدات رسانهای از جمله عکاسی، فیلمسازی، طراحی محتوای دیجیتال و مستندسازی با کیفیت پایینتر یا حجم کمتر اجرا شوند؛ موضوعی که در خروجی نهایی اطلاعرسانی جشنواره کاملاً مشهود بود.
مدیر روابطعمومی انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان رضوی، افزود: لازم است از حضور بیمنت خبرگزاریها و رسانههای جمعی استان تشکر ویژه داشته باشم که با حمایت همیشگی خود در رویدادهای فرهنگی و هنری، نقشی بهسزا و قابلتوجه در اطلاعرسانی درست برنامهها ایفا میکنند.
وی عنوان کرد: همکاری آنان برای تقویت جایگاه فرهنگ و هنر استان حیاتی است. تعهد خبرنگاران به پوشش عمیقتر مسائل هنری، عامل اصلی حفظ ارتباط جشنوارهها با بدنه جامعه بهشمار میرود.
دیدگاهتان را بنویسید