گام تازه انجمن روابطعمومی تهران در مسیر آموزشهای نوین روابطعمومی
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجانبه گزارش پی آر؛اگرچه بسیاری نگراناند که هوش مصنوعی جایگزین نیروی کار شود، پژوهشها نشان میدهد واقعیت پیچیدهتر است. اقتصاددانان بین دو رویکرد تمایز قائل شدهاند: «اتوماسیون» یعنی انجام کار بدون دخالت انسان، و «تقویت» یعنی انجام وظایف با کمک انسان.
مطالعهای جدید در بازه ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲ نشان میدهد که اتوماسیون منجر به کاهش دستمزد و افزایش بیکاری شده، اما تقویت به افزایش حقوق کارگران باتجربه و ایجاد مشاغل نو منجر شده است.
محققان شرکت Anthropic با تحلیل یک میلیون گفتوگوی متنی کاربران با مدل Claude در پایان ۲۰۲۴، حدود ۷۰۰ شغل را بر اساس ویژگیهای کاری دستهبندی کردند. نتیجه: بهطور میانگین، ۲۵٪ از وظایف شغلی تا پایان ۲۰۲۴ یا خودکار یا تقویت شدهاند.
برای مثال، شغلهایی مانند برنامهنویسی و ترجمه بیشتر در معرض اتوماسیون هستند، در حالیکه اساتید دانشگاه و کتابداران بیشتر تقویت میشوند. مشاغل حوزه ریاضیات و رایانه، بالاترین سهم وظایف قابل اتوماسیون (۲۳٪) را دارند، در حالیکه مشاغل آموزشی بالاترین پتانسیل تقویت (۴۰٪) را تجربه میکنند.
با اینحال، در اکثر مشاغل فعلاً تقویت غالب است نه جایگزینی. البته دادهها محدودیتهایی دارند: تحلیل فقط شامل مکالمات متنی است و کاربردهای تصویری یا ویدئویی را در بر نمیگیرد.
در حوزه فناوری، ۵۶٪ از وظایف مشاغل رایانهای قابل اتوماسیون یا تقویت هستند. AI میتواند تا ۸۰٪ از وظایف کدنویسی را بدون دخالت انسان انجام دهد.
احتمال دارد مشاغل جدیدی مانند مهندسان امنیت هوش مصنوعی یا طراحان اخلاقی ایجاد شوند، اما در حال حاضر احتمالاً تعدیل نیرو بیش از استخدام است.
چگونه آماده شویم؟
۱. شناخت هوش مصنوعی، استفاده روزمره، آگاهی از مزایا، محدودیتها و ریسکهای حریم خصوصی.
۲. استفاده فعال از هوش مصنوعی در محیط کار بهعنوان دستیار تحقیق، منشی منطقی و مشاور استراتژیک.
هوش مصنوعی مانند سونامی است: قدرتمند و گریزناپذیر، اما اثرش برای هر کس متفاوت خواهد بود. بهترین واکنش، آگاهی، یادگیری و تطبیق است.
دیدگاهتان را بنویسید