گام تازه انجمن روابطعمومی تهران در مسیر آموزشهای نوین روابطعمومی
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجانبه گزارش آژانس خبری پی آر؛ امروزه داستانسرایی به ترکیبی از تحلیل و روایت بدل شده که شیوه ارتباط ما با مخاطبان را دگرگون کرده است. این تغییر صرفاً یک ارتقای فناورانه نیست، بلکه بازآفرینی بنیادین نحوه شناخت و تعامل با مخاطب است.
با افزایش حساسیت و انتخابگری مخاطبان و پراکندگی رسانهها، روابطعمومی باید شکاف میان تحلیل داده و احساسات انسانی را پر کند. این یعنی استفاده از معیارها برای تدوین استراتژی، در عین حفظ طراوت و همخوانی داستان با احساسات مخاطب.
چه موضوعاتی برایشان مهم است؟
انگیزهها و دغدغههایشان چیست؟
از کجا محتوا میگیرند و آن را به اشتراک میگذارند؟
چگونه با هر کانال رسانهای تعامل میکنند؟
با پاسخ به این سؤالات و ایجاد محتوای هدفمند، باید رفتار مخاطب را رصد کرد تا نقاط قوت و ضعف کمپین مشخص شود. فناوریهای نو این فرآیند را در کسری از زمان روشهای سنتی ممکن میسازند.
ترکیب رویکردهای سنتی روابطعمومی با تحلیل داده مدرن، کلید متمایزشدن در بازار است.
نمونه موفق: کمپین آگاهی عمومی هیئت CFP® که با تحقیقات اولیه، شناسایی شکاف آگاهی، تحلیل گروه هدف و ۱۲ گروه کانونی در ۴ شهر آمریکا اجرا شد. نتیجه:
۹۱٪ آگاهی کل از گواهی CFP®
۸۹٪ ترجیح استفاده از CFP®
۹۰٪ تمایل به استفاده (+۷٪ نسبت به ۲۰۲۳)
این نتایج نشان داد که وقتی داده و تحلیل در قلب کمپین باشند، خروجی قابل اندازهگیری، اثرگذار و قانعکننده خواهد بود.
تواناییهای جدید هوش مصنوعی و اتوماسیون به معنی پایان روشهای سنتی نیست. ترکیب آنها، رویکردی پویاتر و تأثیرگذارتر ایجاد میکند.
حجم پوشش خبری + تحلیل احساسات = نقشهبرداری از واکنش احساسی
سهم صدا + مدلسازی پیشبینانه = توسعه فعالانه داستان
گروه بلیس (The Bliss Group) با استفاده از پلتفرم اختصاصی هوش مصنوعی، پرسونای خریدار را میسازد، تحقیقات بازار و رقبا را انجام میدهد و محتوای استراتژیک تولید میکند. اما هر بینش تولیدشده توسط هوش مصنوعی، توسط کارشناسان انسانی بازبینی و اصلاح میشود تا با واقعیت و اهداف استراتژیک همخوان باشد.
ابزارهای دادهمحور سرعت و دقت را افزایش میدهند، اما این تعامل انسانی است که داده خام را به داستانی تأثیرگذار و ارتباطی معنادار تبدیل میکند.
ادغام هوش مصنوعی در روابطعمومی فرصتهای جدیدی ایجاد کرده، اما پرسشهایی درباره اصالت و ارتباط نیز مطرح میکند. آینده روابطعمومی در همنشینی تحلیل داده و روایت اصیل است؛ جایی که فناوری توانمندساز است و انسان، خالق اعتماد و ارتباط.
دیدگاهتان را بنویسید