تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شد
جلسه کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانکها برگزار شدآژانس خبری پی آر؛ در دیدار اخیر رئیس جمهوری با مدیران رسانه، غیاب کامل زنان مدیر رسانهای در جمع حاضر، پرسشی اساسی را مطرح کرد: چرا با وجود حضور پررنگ زنان در نیروی خبری کشور، جایگاه مدیریتی آنها خالی است؟ این خلأ نه تنها یک بحران اجتماعی و فرهنگی، بلکه تهدیدی جدی برای توسعه برابر و شفافیت رسانهای به شمار میآید. آیا زنان مدیر رسانهای نداریم یا صدایشان به درستی شنیده نمیشود؟ مطالبه حضور قدرتمند زنان در سطوح مدیریتی رسانهها، کلید ارتقای کیفیت و عدالت در فضای اطلاعرسانی کشور است.
تصویر دیدار اخیر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری با مدیران اصحاب رسانه، بیش از هر چیز، یک نکته اساسی را به معرض نمایش گذاشت؛ غیبت کامل زنان مدیر رسانه در بین جمع حاضر.
این واقعیت تلخ، نه صرفاً دغدغهای روزمره، بلکه مسئلهای استراتژیک است که ضرورت بررسی جدی دارد.
جایگاه رسانه و نقش اثرگذار خبرنگاران امروزه دیگر نیازی به اثبات ندارد.
رسانهها قلب تپنده اطلاعرسانی و شفافسازی در جامعهاند و ۱۷ مرداد روز خبرنگار در ایران، به یاد و بزرگداشت شهید محمود صارمی، نشاندهنده احترام و اهمیت این حرفه است.
اما پرسش کلیدی مطرح است: چرا در کشوری که بیش از دو سوم نیروی فعال رسانهای آن را زنان تشکیل میدهند، خبری از زنان مدیر رسانهای در سطوح بالا و جلسات مهم نیست؟
۲ احتمال وجود دارد: یا مدیر زن رسانهای در جایگاههای کلیدی کشور نداریم، که این خود یک بحران اجتماعی و فرهنگی به شمار میرود، یا این مدیران وجود دارند اما به گونهای نادیده گرفته شده و امکان ظهور و بروز نیافتهاند.
هر دو گزینه، تهدیدی جدی برای توسعه برابر و شفافیت رسانهای کشور به حساب میآیند.
نگاهی به ساختارهای رسانهای نشان میدهد زنانی که در رسانههای دولتی فعالیت میکنند، معمولا به جایگاههای مدیریتی دست نمییابند، و زنان فعال در رسانههای خصوصی با وجود تلاشهای فراوان و هزینههای سنگینی که از نظر اجتماعی، اقتصادی و سیاسی متحمل شدهاند، از حمایتها و امکانات کافی محروم هستند.
این شرایط دشوار، عملا موجب حذف آنها از فضای تاثیرگذاری سیاسی و مدیریتی شده است.
در حالی که زنان روزنامهنگار، به ویژه در عرصه رسانههای محلی، نقش پررنگ و تخصصی در تولید محتوا و اطلاع رسانی ایفا میکنند، اما هنوز پلهای ارتباطی و مسیرهای دیدهشدن برای آنان مسدود است.
شاید بخشی از این موانع، ریشه در تبعیض جنسیتی داشته باشد که در جامعه رسانهای ما وجود دارد و مانع از حضور زنان در حلقههای تصمیمگیری میشود.
بنابراین، دستکم سه اقدام مهم ضروری است: تقویت جایگاه زنان در سطوح مدیریتی رسانهها، حمایت همهجانبه مالی و معنوی از رسانههای تحت مدیریت زنان و همچنین اصلاح نگاههای سنتی که مانع از حضور موثر زنان در بالاترین سطح فعالیتهای رسانهای میشود.
بیتردید حضور قدرتمند و موثر زنان مدیر رسانهای فقط یک مطالبه اجتماعی نیست، بلکه کلید ارتقای کیفیت، تنوع و عدالت در فضای اطلاعرسانی کشور است.
ترویج این گفتمان میتواند گامی بزرگ در جهت ایجاد جامعهای برابر و پویا باشد که صدای همه اقشار، از جمله زنان متخصص و توانمند، در آن شنیده میشود و تاثیرگذار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید