فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شدبه گزارش آژانس خبری پی آر؛ ند کابوت (Ned Cabot)، مدرس تجارت در دانشگاه جورج میسون (George Mason University)، تأکید میکند که دانشجویانش باید حداقل تلاش کنند عادت دنبالکردن اخبار باکیفیت را در خود تقویت کنند. او میگوید بسیاری از دانشجویان یا اطلاعات بسیار کمی دارند یا نمیدانند منبع اطلاعاتیشان چیست، که این امر ارزیابی درست و قرار دادن دادهها در چارچوب تحلیلی را دشوار میکند.
این نگرانی البته تازه نیست؛ از زمان ظهور رادیو و تلویزیون گرفته تا انتشار کتابهای الکترونیکی، هشدارهایی درباره کاهش مطالعه وجود داشته است. اما اکنون تلفنهای هوشمند، رسانههای اجتماعی و هوش مصنوعی فشار بیسابقهای بر تمرکز نسل جوان وارد کردهاند.
لورن مککلاناهان (Lauren McClanahan) از دانشگاه وسترن واشنگتن میگوید: بسیاری از دانشآموزان امروزی تحمل خواندن متنهای بلند را ندارند و دامنه توجه آنها بهشدت کاهش یافته است.
پژوهشگران عواملی چون اضطراب، اضافهبار اطلاعاتی، حواسپرتی، بیاعتمادی به منابع و دشواری متون دانشگاهی را دلیل این روند میدانند. پیامدها شامل رشد «اجتناب از اخبار»، افزایش حبابهای اطلاعاتی، و حتی برونسپاری تفکر انتقادی به رایانههاست.
طبق نظرسنجی جهانی «گزارش اخبار دیجیتال مؤسسه رویترز ۲۰۲۵»، مصرف اخبار از طریق شبکههای اجتماعی و پلتفرمهای ویدئویی با سرعت در حال افزایش است، در حالیکه نفوذ «روزنامهنگاری نهادی» کاهش یافته است.
رنه هابز (Renee Hobbs)، استاد ارتباطات در دانشگاه رود آیلند (University of Rhode Island)، میگوید روزنامهنگاری سنتی همچنان اهمیت دارد، زیرا طی ۳۰۰ سال گذشته با اصولی چون استقلال، بیباکی، پیچیدگی و شفافیت به جامعه خدمت کرده است.
جیمز پاتر (James Potter)، استاد دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا (University of California, Santa Barbara)، میافزاید: «مردم میخواهند احساس کنند که آگاه هستند، اما واقعاً نمیخواهند روی آن کار کنند.» او معتقد است تنها راه حل، توسعه مهارتهای تحلیلی و انتقادی از سنین پایین است.
بسیاری از اساتید اکنون از ابزارهایی مانند بررسی واقعیت، تحلیل سوگیری رسانهای و حتی تمرین روزنامهنگاری استفاده میکنند تا دانشجویان یاد بگیرند چگونه منابع را بسنجند و اطلاعات را درک کنند.
نمونهای از این تلاشها ابزار آنلاین AverPoint است که با همکاری فایننشال تایمز توسعه یافته و هدف آن بازیسازی و آزمایش توانایی خواندن دقیق و درک محتوای رسانهای است.
دیدگاهتان را بنویسید