گام تازه انجمن روابطعمومی تهران در مسیر آموزشهای نوین روابطعمومی
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجانبه گزارش آژانس خبری پی آر؛ مسیری شبیه به کامپیوترها، تلفنهای هوشمند و تلویزیونها را طی خواهد کرد؛ یعنی بهبود تدریجی، نه جهش ناگهانی.
نمونه روشن این روند، عرضه مدل GPT-5 از شرکت اوپنایآی بود. سام آلتمن پیش از عرضه آن را با پروژه منهتن مقایسه کرده بود، اما پس از معرفی، بسیاری از کاربران آن را کمتر از انتظار دانستند.
اکنون کارشناسان میگویند سرعت پیشرفت هوش مصنوعی به جای جهشهای انفجاری، در حال تبدیل شدن به روندی پیوسته و تکاملی است. این بدان معناست که نه انقراض فوری مشاغل یقهسفید رخ خواهد داد و نه جامعهای فراوان از هوش مصنوعی به سرعت شکل خواهد گرفت.
تجربه مشابه در دهه ۱۹۹۰ و حباب داتکام رخ داد، زمانی که ارزش شرکتهایی مثل Pets.com یکشبه سقوط کرد. اکنون حتی آلتمن نیز اعتراف کرده است که بازار هوش مصنوعی ممکن است در وضعیت «حباب» باشد.
یک مطالعه از MIT نشان داد که تنها ۵٪ از شرکتها توانستهاند هوش مصنوعی را به درآمد واقعی تبدیل کنند؛ آماری که موجی از فروش سهام فناوری را رقم زد.
از سوی دیگر، پژوهش دانشگاه استنفورد نشان داد که هوش مصنوعی در حال حذف فرصتهای شغلی سطح ابتدایی برای افراد ۲۲ تا ۲۵ ساله است. شرکت Salesforce نیز تأیید کرده که هزاران موقعیت پشتیبانی توسط عوامل هوش مصنوعی جایگزین شدهاند.
اما طبق یافتههای کارل بندیکت فری (Carl Benedikt Frey) اقتصاددان دانشگاه آکسفورد، هنوز اثری از رشد بهرهوری گسترده ناشی از هوش مصنوعی در آمار کلان اقتصادی دیده نمیشود.
رشد سهام شرکتها هم به شکلی محتاطانه ادامه دارد. استراتژیستهای Evercore ISI پیشبینی کردهاند که هیجان هوش مصنوعی میتواند تا پایان ۲۰۲۶، بازار سهام آمریکا را ۲۰٪ دیگر بالا ببرد.
با این حال، گزارش مالی اخیر انویدیا نشان داد که هرچند این شرکت رکوردهای فروش خود را شکست، سهام آن کاهش یافت؛ زیرا سرمایهگذاران بازدهی مورد انتظار را مشاهده نکردند. یک تحلیلگر شرکت UBS این وضعیت را با عبارت «به اندازه کافی خوب» توصیف کرد.
کارشناسان این وضعیت را به «لحظه آیفون ۴» تشبیه کردهاند؛ محصولی که در ابتدا انقلابی بود، اما پس از آن نوآوریها عمدتاً تدریجی شدند. به همین ترتیب، مدلهای جدید هوش مصنوعی مانند Gemini 2.5 گوگل و GPT-5 اوپنایآی بیشتر حالت تکاملی دارند تا انقلابی.
دیوید کروگر استاد دانشگاه مونترال میگوید: «از این پس، اگر متخصص نباشید شاید حتی متوجه پیشرفتها نشوید.»
بسیاری از پیشبینیهای بلندپروازانه درباره هوش مصنوعی عمومی اکنون زیر سؤال رفته است. آلتمن زمانی وعده داده بود هوش مصنوعی عموم در دوره دوم ریاستجمهوری ترامپ خواهد رسید و ایلان ماسک پایان همان سال را هدفگذاری کرده بود. اما امروز متخصصان اذعان دارند که کسی واقعاً نمیداند این اتفاق چه زمانی رخ میدهد.
حتی اپل نیز در سال جاری با حذف تبلیغ آیفون ۱۶ که قابلیتهای هوش مصنوعی ناپختهای را وعده داده بود، نشان داد که شرکتها به سمت اعتدال و احتیاط در ارائه ادعاهای مرتبط با AI حرکت میکنند.
دیدگاهتان را بنویسید