گام تازه انجمن روابطعمومی تهران در مسیر آموزشهای نوین روابطعمومی
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجانآژانس خبری پی آر؛ در گذشته دور بشر تحتتأثیر پیشگوییها (درست یا نادرست) قرار میگرفتند. البته که بایستی یادآوری شود که هنوز هم در برخی از مناطق جهان پیشگوییها مرجعی برای تصمیمگیری در زندگی بشر است. اما هر چه بشر پیشتر آمده است پیشبینی جایگزین پیشگویی شدهاست.
پیشبینی فرایندی است که در آن افراد، گروهها، سازمانها یا سامانهها تلاش میکنند تا رویدادها یا وضعیتهای آینده را بر پایه دادهها، روندها یا تحلیلهای علمی را در حوزههای مختلف زندگی اعم از: آب و هوا، امور اقتصادی، بحرانهای احتمالی و امثالهم تخمین بزنند.
در واقع پیشبینی راهکاری علمی برای تصمیمات درستتر برای حل مسائل است. راهکاری که میتواند چالشها را کاهش دهد و آسیبهای احتمالی را کم کند و راه حلی منطقی برای ساختن آینده بدهد.
امروزه پیشبینی ترکیبی از تحلیل داده، یادگیری ماشین، مدلسازی آماری و قضاوت کارشناسی است و ابزاری مهم برای تصمیمگیری آگاهانه در حوزه تجارت و کسبوکار محسوبمیشود. زیرا پیشبینی علمی افراد و سازمانها را آماده، مقاوم و تابآور میکند.
اما تابآوری چیست؟
تابآوری یا Resiliency به معنای «توانایی سازگاری» و «انعطافپذیری» در برابر فشارها و مشکلات زندگی است و کمک میکند تا در مواجهه و برای حل مشکلات، از منابع موجود بهرهبرداری درست انجام پذیرد. این مهارت شامل برخورداری از قدرت «بازیابی» و «ادامه دادن» به زندگی پس از تجربیات دشوار محسوبمیشود. تابآوری توانایی ادامه دادن است. طبق تعریف انجمن روانشناسی آمریکا، تابآوری فرآیند سازگاری، تحمل مشکلات و حل و فصل دشواریها همراه با امیدواری در مواجهه با چالشهای زندگی است.
پیشبینی چگونه میتواند تابآوری را تقویت کند؟
پیشبینی در نظر نه بلکه در عمل است که میتواند ما را تابآور کند. به این معنا که پیشبینی ظرفیت آمادگی در برابر هر مشکل و اتفاقی را بیشتر میکند و تابآوری را تقویت میکند. یعنی چه چیزهایی را بایستی آماده کنیم؟ کدام منابع انسانی مورد نیاز است با چه آمادگیهایی؟ چه تجهیزات و امکاناتی مورد نیاز است؟ چه منابع مالی و …
در واقع پیشبینی با دو مفهوم مطرح است؛ مفهوم نظری یعنی اینکه چه باید بکنیم و مفهوم عملی یعنی اینکه چه کردهایم؟ چه تواناییهایی را تقویت کردهایم؟ چه آمادگی داریم و چه تغییراتی را انجام دادهایم.
خلاصه اینکه هم پیشبینی برای پیگیری از بحرانهاست و تابآوری مهارت و ابزار مدیریت بحران است و همافزایی آنها به کاهش آسیبهای فردی و سازمانی بهطور ویژه در بحرانها منجر میشود.
در این زمینه روابطعمومیها چند اقدام زیر را میتوانند انجام دهند:
رصدخانه روابطعمومی را راهاندازی و اوضاع را رصد کنید.
شناسایی کنید؛
بحرانهای احتمالی سازمان را شناسایی کنید.
اتفاق یا اتفاقاتی احتمالی را شناسایی کنید.
دغدغههای کارکنان، مشتریان، خبرنگاران و رهبران فکری را شناسایی کنید و….
نیروی انسانی روابطعمومی را بهطور پیوسته و تخصصی آموزش بدهید.
افزایش روحی و جسمی کارکنان را تقویت کنید.
و نهایتاً پیشبینی یعنی اینکه برای هر اتفاقی آماده باشید و آمادهباش.
دهمین کنفرانس حرفهایگرایی در روابطعمومی با موضوع اصلی «روابطعمومی پیشبین» ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۴ در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.
دیدگاهتان را بنویسید