شنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۴ Saturday / 6 December / 2025
×
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 
در نخستین جشنواره برترین‌های روابط عمومی تجاری؛

۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 

تعریف دقیق فرهنگ سازمانی نه تنها بر روحیه و بهره‌وری کارکنان تأثیرگذار است، بلکه در جذب مشتریان، ایجاد اعتماد به برند و افزوده شدن ارزش به ماموریت کلی سازمان نیز نقشی اساسی دارد.
چرا برندها باید رویکردی جامع برای توسعه فرهنگ سازمانی اتخاذ کنند؟
  • کد نوشته: 1569
  • ۲۹ اردیبهشت
  • بدون دیدگاه
  • به گزارش پی‌آر؛ تعریف دقیق فرهنگ سازمانی نه تنها بر روحیه و بهره‌وری کارکنان تأثیرگذار است، بلکه در جذب مشتریان، ایجاد اعتماد به برند و افزوده شدن ارزش به ماموریت کلی سازمان نیز نقشی اساسی دارد.

    مارکوس کالینز، استادیار بازاریابی در دانشگاه میشیگان، در کنفرانس «ارتباطات و فرهنگ کارکنان» که توسط راگان برگزار شد، توضیح داد: «تعریف فرهنگ می‌تواند پیچیده‌تر از آنچه که تصور می‌شود باشد.»

    او گفت: «همه در مورد فرهنگ صحبت می‌کنیم، اما اگر از پنج نفر بخواهیم فرهنگ را تعریف کنند، ۵۵ پاسخ متفاوت خواهیم گرفت. این یک مشکل است، زیرا اگر نتوانیم چیزی را به وضوح تعریف کنیم، چطور می‌توانیم آن را به درستی مدیریت و عملیاتی کنیم؟ فرهنگ یکی از سخت‌ترین مفاهیم برای تعریف است، چون در همه جا حضور دارد و در تمامی جنبه‌های زندگی سازمانی ما جریان دارد.»

    کالینز معتقد است که دیگر سازمان‌ها نباید کارکنان یا مشتریان خود را صرفاً بر اساس ویژگی‌های جمعیت‌شناختی در قالب‌های خاص قرار دهند. برای شکل دادن به فرهنگی که واقعاً جذاب و موثر باشد، سازمان‌ها باید از کلیشه‌سازی در مورد افراد و ایجاد فرهنگ بر اساس این دسته‌بندی‌های محدود خودداری کنند.

    او تأکید کرد: «در واقع، افراد باید به عنوان انسان‌های پیچیده و با لایه‌های مختلف از ویژگی‌ها، تفاوت‌ها و دیدگاه‌ها در نظر گرفته شوند.»

    این دیدگاه به این معناست که فرهنگ سازمانی باید به‌طور جامع‌تری تعریف شود و از ساده‌سازی‌ها و دسته‌بندی‌های سطحی که افراد را در قالب‌های ثابت قرار می‌دهند، دوری کند. تنها در این صورت است که سازمان می‌تواند فرهنگی واقعی، انسانی و مؤثر برای کارکنان و مشتریان خود بسازد.

    نوشته‌های مشابه
    تهران میزبان نخستین آرت‌فِر کاغذی منطقه شد
    شروع پروژه ملی آرت‌فِر تهران؛

    تهران میزبان نخستین آرت‌فِر کاغذی منطقه شد

    نقش‌آفرینی بین‌المللی نوجوانان ایرانی با «نوجوان بدون مرز»
    سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌کند:

    نقش‌آفرینی بین‌المللی نوجوانان ایرانی با «نوجوان بدون مرز»

    ۱۰روند برتر در حوزه بازاریابی در سال ۲۰۲۶
    قابل توجه فعالان روابط عمومی؛

    ۱۰روند برتر در حوزه بازاریابی در سال ۲۰۲۶

    پلتفرم فروش آنلاین هلدینگ سیاحتی پارسیان رونمایی شد
    روابط عمومی هلدینگ سیاحتی پارسیان خبر داد:

    پلتفرم فروش آنلاین هلدینگ سیاحتی پارسیان رونمایی شد

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *