گام تازه انجمن روابطعمومی تهران در مسیر آموزشهای نوین روابطعمومی
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجانبه گزارش آژانس خبری پی آر؛ رئیس این مرکز در نشست هم اندیشی و تخصصی مدیران روابط عمومی حوزه ستادی ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد خجسته نبی مکرم اسلام(ص) و رییس مذهب تشیع، حضرت امام صادق(ع)، از لزوم ارزیابی و آسیبشناسی عملکرد یکساله روابط عمومیها سخن گفت و اظهار کرد: امروز در میانه جنگ فرهنگی و شناختی قرار داریم؛ جبههای که فرماندهان آن، رسانهها و مدیران رسانهای هستند.
وی با مرور تجربه «جنگ تحمیلی ۱۲ روزه» بهعنوان نمونهای از مدیریت بحران، اشاره کرد و گفت: تفاوت این نبردها با دوران دفاع مقدس در شیوهها و ابزارهای دشمن است؛ اینجا، سلاح ما کلمات و تصاویر است و میدان، شبکههای اجتماعی و خبرگزاریها.
وی از مدیران روابط عمومی خواست «در روزهای بازگشایی مدارس با برگزاری نشستهای خبری، تولید محتوای آموزشی مناسب و امیدآفرین و تعامل هدفمند با خبرنگاران»، فضای رسانهای کشور را در اختیار روایتهای مثبت از دستاوردهای آموزش و پرورش قرار دهند.
رئیس مرکز اطلاعرسانی تصریح کرد: هویت روابط عمومی باید با نقشآفرینی در میدان رسانه شکل بگیرد.
وی افزود: روابط عمومی ها باید از انفعال و ساحل امن دوایر خود خارج شده و تصمیمساز باشند، نه صرفاً مجری.
صادقی در ادامه با اشاره به ضرورت تحول در رویکرد روابط عمومیها، تأکید کرد: روابط عمومی، صرفاً یک واحد اداری نیست؛ بلکه قلب تپنده سازمان و موتور محرک اجتماعی آن است. اگر این قلب درست بتپد، جریان اعتماد و امید در جامعه جاری و ساری خواهد شد.
وی ضمن آسیبشناسی عملکرد روابط عمومی و تشریح وضع موجود، از محتواهای تکراری و ضعف در بهرهگیری از ظرفیت رسانههای اجتماعی انتقاد کرد و افزود: زمان آن رسیده که روابط عمومیها از سایه خارج شوند و با روایتگری خلاقانه، تصویر آموزش و پرورش را در ذهن جامعه بازآفرینی کنند.
به گفته وی روابط عمومی در عصر نوین، ستاد فرماندهی افکار عمومی است که سه مأموریت خطیرِِ: تولید سرمایه اجتماعی، جلب اعتماد جامعه و برقراری دیپلماسی عمومی با رسانهها و نخبگان و پیشروی در خط مقدم مدیریت بحرانها را بر عهده دارد.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، توانمندسازی حرفهای، شبکهسازی هوشمند، تدوین دستورالعمل جامع اطلاع رسانی و تولید محتوای نوآورانه را از الزامات جدی دانست و با تشریح برنامههای «پروژه مهر ۱۴۰۴» گفت: برای داشتن مهری متفاوت، آرام و بی دغدغه، نیازمند برگزاری نشستهای خبری از سوی دبیر پروژه مهر و معاونان محترم آموزشی و دیگر اعضای ستاد پروژه مهر در آستانه بازگشایی مدارس هستیم و باید حضور فعالی در رسانه ملی داشته باشیم و روایت اخبار امیدبخش را در دستور کار قرار دادهایم و با همافزایی و هماهنگی کامل امور آموزش و پرورش را پیش ببریم.
صادقی با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروه مدیریت رسانه در شرایط بحران، خواستار تشکیل شورای اطلاعرسانی، طراحی برنامههای متنوع فرهنگی و حماسی، تقویت و اجرای پویشهای مختلف دانشآموزی و ایجاد فضایی سرشار از امید و معنویت در شرایط بحرانی، برای مدیریت امور شد.
وی روابط عمومی را «چشم و گوش سازمان» توصیف کرد و گفت: در عصر سرعت و شفافیت، سکوت بزرگترین خطاست. روابط عمومی موفق فقط پیام نمیدهد، بلکه ذهنیت و افکار عمومی جامعه را هدایت میکند، نباید فراموش کنیم که آینده آموزش و پرورش به تغییر امروز ما وابسته است.
در ادامه معاون امور رسانه و اطلاعرسانی مرکز به بررسی ظرفیتهای متعدد رسانه در راستای اطلاعرسانی و تولید محتوای رسانهای در آستانه بازگشایی مدارس پرداخت.
علی اکبری با اشاره به اهمیت این مقطع زمانی برای دانشآموزان و خانوادهها، اظهار کرد: رسانهها نقش کلیدی در انتقال اطلاعات دقیق و بهروز در مورد بازگشایی مدارس دارند. ما باید با تولید محتوای کیفی و متنوع، نیازهای اطلاعاتی جامعه را برآورده کنیم و به پرسشهای خبرنگاران و شبهات رسانه ای پاسخ دهیم تا فضایی شفاف و آگاهانه ایجاد شود.
وی با تأکید بر این که تعامل با خبرنگاران و رسانهها میتواند به ایجاد یک شبکه مؤثر برای اطلاعرسانی بهتر کمک کند، گفت: ما باید از تمامی ظرفیتهای رسانهای استفاده کنیم تا مطمئن شویم که اطلاعات صحیح و مفیدی در اختیار والدین و دانشآموزان قرار میگیرد.
همچنین در این نشست تخصصی، معاون فرهنگی و تبلیغات مرکز نیز به تشریح برنامههای فرهنگی و تبلیغی مرتبط با بازگشایی مدارس پرداخت وگفت: در تبلیغات سه هدف کلی و بسیار مهم دنبال می شود: اطلاع رسانی،متقاعد کردن و یادآوری.
وی ادامه داد: بازگشایی مدارس فرصتی است تا با اجرای برنامههای فرهنگی و تبلیغاتی متنوع، شور و نشاط را در بین دانشآموزان تقویت کنیم و این امر مستلزم برنامه ریزی های متنوع و ارتباط با نهادها و سازمانها و بهره گیری از ظرفیت آنها در ایجاد شور و نشاط در بدنه جامعه است که بحمدالله هدف گذاری خوبی در این زمینه اتفاق افتاده است.
رنجبر با اشاره بر همافزایی میان فعالیتهای رسانهای و فرهنگی، بر لزوم همکاری نزدیکتر با سازمان ها و نهادهای دیگر و بهره گیری از ظرفیت های تبلیغی و هویت بصری سطح شهر برای ارتقای فعالیتهای فرهنگی و تبلیغات در زمان بازگشایی مدارس تأکید کرد.
گفتنی است نشست تخصصی مدیران روابط عمومی، با هدف بررسی اقدامات صورت گرفته در حوزه پروژه «مهر ۱۴۰۴»، ارزیابی عملکرد و تبیین دستاوردهای یک سال گذشته مرکز و برنامهریزی برای مواجهه با شرایط بحران، با حضور جمعی از مدیران و مسئولان روابط عمومی معاونتها، سازمانها و مراکز تابعه وزارت آموزش و پرورش برگزار شد و مدیران و رؤسای ادارات روابط عمومی ضمن بیان مسائل موجود در حوزه خود به بیان پیشنهادات رسانه ای و تبلیغی با موضوع بازگشایی مدارس پرداختند.
دیدگاهتان را بنویسید