شنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۴ Saturday / 6 December / 2025
×
گام تازه انجمن روابط‌عمومی تهران در مسیر آموزش‌های نوین روابط‌عمومی
با برگزاری نخستین دوره آموزشی در دانشکده خبر صورت گرفت؛

گام تازه انجمن روابط‌عمومی تهران در مسیر آموزش‌های نوین روابط‌عمومی

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

روابط‌عمومی‌ها در میدان نبرد رسانه‌ای:

روایتگری الهام‌بخش در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط ‌عمومی با هشدار نسبت به پیچیدگی جنگ‌های رسانه‌ای و فرهنگی، از مدیران روابط عمومی‌ خواست با آمادگی کامل، هوشمندی و روایتگری تأثیرگذار، در خط مقدم این میدان حضور یافته و از ظرفیت همه رسانه‌ها، برای تبیین دستاوردها و بازگشایی باشکوه مدارس استفاده نمایند.
روایتگری الهام‌بخش در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید
  • کد نوشته: 3708
  • ۱۷ شهریور
  • بدون دیدگاه
  • به گزارش آژانس خبری پی آر؛ رئیس این مرکز در نشست هم اندیشی و تخصصی مدیران روابط عمومی حوزه ستادی ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد خجسته نبی مکرم اسلام(ص) و رییس مذهب تشیع، حضرت امام صادق(ع)، از لزوم ارزیابی و آسیب‌شناسی عملکرد یک‌ساله روابط عمومی‌ها سخن گفت و اظهار کرد: امروز در میانه جنگ فرهنگی و شناختی قرار داریم؛ جبهه‌ای که فرماندهان آن، رسانه‌ها و مدیران رسانه‌ای هستند.

    وی با مرور تجربه «جنگ تحمیلی ۱۲ روزه» به‌عنوان نمونه‌ای از مدیریت بحران، اشاره کرد و گفت: تفاوت این نبردها با دوران دفاع مقدس در شیوه‌ها و ابزارهای دشمن است؛ اینجا، سلاح ما کلمات و تصاویر است و میدان، شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها.

    وی از مدیران روابط عمومی خواست «در روزهای بازگشایی مدارس با برگزاری نشست‌های خبری، تولید محتوای آموزشی مناسب و امیدآفرین و تعامل هدفمند با خبرنگاران»، فضای رسانه‌ای کشور را در اختیار روایت‌های مثبت از دستاوردهای آموزش و پرورش قرار دهند.

    رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تصریح کرد: هویت روابط عمومی باید با نقش‌آفرینی در میدان رسانه شکل بگیرد.

    وی افزود: روابط عمومی ها باید از انفعال و ساحل امن دوایر خود خارج شده و تصمیم‌ساز باشند، نه صرفاً مجری.

    صادقی در ادامه با اشاره به ضرورت تحول در رویکرد روابط عمومی‌ها، تأکید کرد: روابط عمومی، صرفاً یک واحد اداری نیست؛ بلکه قلب تپنده سازمان و موتور محرک اجتماعی آن است. اگر این قلب درست بتپد، جریان اعتماد و امید در جامعه جاری و ساری خواهد شد.

    وی ضمن آسیب‌شناسی عملکرد روابط عمومی و تشریح وضع موجود، از محتواهای تکراری و ضعف در بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های اجتماعی انتقاد کرد و افزود: زمان آن رسیده که روابط عمومی‌ها از سایه خارج شوند و با روایت‌گری خلاقانه، تصویر آموزش و پرورش را در ذهن جامعه بازآفرینی کنند.

    به گفته وی روابط عمومی در عصر نوین، ستاد فرماندهی افکار عمومی است که سه مأموریت خطیر‍ِِ: تولید سرمایه اجتماعی، جلب اعتماد جامعه و برقراری دیپلماسی عمومی با رسانه‌ها و نخبگان و پیشروی در خط مقدم مدیریت بحران‌ها را بر عهده دارد.

    رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، توانمندسازی حرفه‌ای، شبکه‌سازی هوشمند، تدوین دستورالعمل جامع اطلاع رسانی و تولید محتوای نوآورانه را از الزامات جدی دانست و با تشریح برنامه‌های «پروژه مهر ۱۴۰۴» گفت: برای داشتن مهری متفاوت، آرام و بی دغدغه، نیازمند برگزاری نشست‌های خبری از سوی دبیر پروژه مهر و معاونان محترم آموزشی و دیگر اعضای ستاد پروژه مهر در آستانه بازگشایی مدارس هستیم و باید حضور فعالی در رسانه ملی داشته باشیم و روایت اخبار امیدبخش را در دستور کار قرار داده‌ایم و با هم‌افزایی و هماهنگی کامل امور آموزش و پرورش را پیش ببریم.

    صادقی با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروه مدیریت رسانه در شرایط بحران، خواستار تشکیل شورای اطلاع‌رسانی، طراحی برنامه‌های متنوع فرهنگی و حماسی، تقویت و اجرای پویش‌های مختلف دانش‌آموزی و ایجاد فضایی سرشار از امید و معنویت در شرایط بحرانی، برای مدیریت امور شد.

    وی روابط عمومی را «چشم و گوش سازمان» توصیف کرد و گفت: در عصر سرعت و شفافیت، سکوت بزرگ‌ترین خطاست. روابط عمومی موفق فقط پیام نمی‌دهد، بلکه ذهنیت و افکار عمومی جامعه را هدایت می‌کند، نباید فراموش کنیم که آینده آموزش و پرورش به تغییر امروز ما وابسته است.

    در ادامه معاون امور رسانه و اطلاع‌رسانی مرکز به بررسی ظرفیت‌های متعدد رسانه در راستای اطلاع‌رسانی و تولید محتوای رسانه‌ای در آستانه بازگشایی مدارس پرداخت.

    علی اکبری با اشاره به اهمیت این مقطع زمانی برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها، اظهار کرد: رسانه‌ها نقش کلیدی در انتقال اطلاعات دقیق و به‌روز در مورد بازگشایی مدارس دارند. ما باید با تولید محتوای کیفی و متنوع، نیازهای اطلاعاتی جامعه را برآورده کنیم و به پرسش‌های خبرنگاران و شبهات رسانه ای پاسخ دهیم تا فضایی شفاف و آگاهانه ایجاد شود.

    وی با تأکید بر این که تعامل با خبرنگاران و رسانه‌ها می‌تواند به ایجاد یک شبکه مؤثر برای اطلاع‌رسانی بهتر کمک کند، گفت: ما باید از تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای استفاده کنیم تا مطمئن شویم که اطلاعات صحیح و مفیدی در اختیار والدین و دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

    همچنین در این نشست تخصصی، معاون فرهنگی و تبلیغات مرکز نیز به تشریح برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی مرتبط با بازگشایی مدارس پرداخت وگفت: در تبلیغات سه هدف کلی و بسیار مهم دنبال می شود: اطلاع رسانی،متقاعد کردن و یادآوری.

    وی ادامه داد: بازگشایی مدارس فرصتی است تا با اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغاتی متنوع، شور و نشاط را در بین دانش‌آموزان تقویت کنیم و این امر مستلزم برنامه ریزی های متنوع و ارتباط با نهادها و سازمان‌ها و بهره گیری از ظرفیت آنها در ایجاد شور و نشاط در بدنه جامعه است که بحمدالله هدف گذاری خوبی در این زمینه اتفاق افتاده است.

    رنجبر با اشاره بر هم‌افزایی میان فعالیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی، بر لزوم همکاری نزدیک‌تر با سازمان ها و نهادهای دیگر و بهره گیری از ظرفیت های تبلیغی و هویت بصری سطح شهر برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغات در زمان بازگشایی مدارس تأکید کرد.

    گفتنی است نشست تخصصی مدیران روابط عمومی، با هدف بررسی اقدامات صورت گرفته در حوزه پروژه «مهر ۱۴۰۴»، ارزیابی عملکرد و تبیین دستاوردهای یک سال گذشته مرکز و برنامه‌ریزی برای مواجهه با شرایط بحران، با حضور جمعی از مدیران و مسئولان روابط عمومی معاونت‌ها، سازمان‌ها و مراکز تابعه وزارت آموزش و پرورش برگزار شد و مدیران و رؤسای ادارات روابط عمومی ضمن بیان مسائل موجود در حوزه خود به بیان پیشنهادات رسانه ای و تبلیغی با موضوع بازگشایی مدارس پرداختند.

    نوشته‌های مشابه
    فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
    هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

    فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

    ۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 
    در نخستین جشنواره برترین‌های روابط عمومی تجاری؛

    ۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *