کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شد
جلسه کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانکها برگزار شد
نشست شورای هماهنگی روابطعمومیهای استان یزد برگزار شد
جایگاه و ضرورت برنامهریزی در روابط عمومی
نشست هماندیشی روابط عمومی نیروهای مسلح برگزار شد
استقبال جهانی از نخستین جشنواره بینالمللی کارتون پول و سرمایه
شماره ۲۳ ماهنامه «راهبرد ارتباطات و روابط عمومی» منتشر شد
۳۰ پرامپت هوش مصنوعی برای تحول عملکرد روابط عمومی
چرا هوش هیجانی کلید موفقیت مدیران آینده به حساب میآید؟به گزارش آژانس خبری پی آر؛ جواد قاسمی رئیس انجمن روابط عمومی ایران در ابتدای نشست گزارشی از روند فعالیت ها و اقدامات انجمن در ماه های گذشته ارائه داد. در این نشست، هر یک از اعضای هیات مدیره انجمن به ارائه گزارش فعالیتها و برنامههای انجامشده در حوزههای مختلف پرداختند و دستاوردها و چالشهای پیشروی روابط عمومی کشور را مورد بررسی قرار دادند.
در ادامه دکتر حسینعلی افخمی استاد علوم ارتباطات و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با تشریح لایههای مختلف ارتباطات، «آموزش عمومی» را یکی از کارکردهای اساسی و اثرگذار روابط عمومی خواند که نسبت به اطلاعرسانی صرف، ابعاد عمیقتر و سنگینتری دارد و میتواند در تغییر نگرش و رفتار جامعه نقش آفرینی کند.
افخمی- استاد پیشکسوت ارتباطات- با تعریف ارتباطات به عنوان «انتقال اندیشه به صورت دوسویه»، پایههای اصلی روابط عمومی را بر «درک رابطه» استوار دانست و تأکید کرد: هر نوع ارتباطی متکی بر یک رابطه است و بدون درک رابطه، معنای ارتباط را نمیتوان تعریف کرد. تفاوت سلام یک فرزند به پدرش با سلام او به یک مغازه دار، ناشی از تفاوت در همین رابطه است و روابط عمومی به همین علت به یک حوزه تخصصی جداگانه تبدیل شده است.
روابط عمومی؛ تبدیل دشمنی به همدلی و بیتفاوتی به علاقمندی
این عضو هیئت علمی دانشگاه، از جمله وظایف کلاسیک روابط عمومی را «ایجاد حسن تفاهم» برشمرد و افزود: هدف روابط عمومی این است که دشمنی را به همدلی، بیتفاوتی را به علاقمندی و ناآگاهی را به دانش تبدیل کند. کار روابط عمومی کاهش پیشداوریها و جایگزینی آن با قضاوتهای درست و مبتنی بر آمار است.
نقد اطلاعرسانی محض و تمرکز بر «آموزش عمومی»
افخمی در ادامه با نقد رویکرد صرفاً اطلاعرسانی در برخی روابطعمومیها، به تشریح یکی از کارکردهای مغفول مانده این حوزه پرداخت و گفت: متأسفانه از دولت دهم به این سو، روابط عمومی در قالب اطلاعرسانی خلاصه شده، در حالی که روابط عمومی هفت تا هشت کارکرد مختلف دارد. آنچه من بر آن تمرکز دارم، “آموزش عمومی” (Public Education) است. آموزش عمومی از زمان مشروطیت در کشور ما مورد توجه قرار گرفت، اما به خوبی اجرا نمیشود. ما حتی در اجرای قانون “آموزش رایگان و اجباری تا پایان دوره ابتدایی” که در قانون اساسی آمده، موفق نبودهایم.
سه سطح یادگیری؛ شناختی، احساسی و تجربی
وی آموزش در روابط عمومی را فراتر از انتشار خبر یا بروشور دانست و آن را در سه سطح توضیح داد:
ابزارها و روشهای آموزشی روابط عمومی
دکتر افخمی در پایان با اشاره به ابزارهای متنوعی که روابط عمومی میتواند برای آموزش عمومی از آنها استفاده کند، گفت: موزهها، نمایشگاهها، فستیوالها، کارگاههای آموزشی، بازدیدهای علمی، تولید کتابچههای راهنما و حتی بروشورهای ساده (مانند نمونه موفق بروشور هفت مورد ممنوعه گمرکی برای زائران حج) میتوانند نقش بسیار مؤثری در آموزش عمومی ایفا کنند. روابط عمومی باید از حالت صرفاً خبری خارج شده و با استفاده از این ابزار، به ایفای نقش آموزشی خود بپردازد.
در ادامه نشست، اعظم صفیپور، مدیر روابط عمومی مؤسسه فرهنگی موزههای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ضمن معرفی این مجموعه به تشریح فعالیتها و برنامههای اجراشده پرداخت و با اشاره به ظرفیتها و خدمات متنوع فرهنگی و هنری، بر نقش این مؤسسه در ارتقای ارتباطات فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد.
همچنین در ادامه محمدرضا پارسیان -رئیس نمایندگی انجمن روابط عمومی ایران در استان تهران- گزارشی از برنامههای شش ماهه گذشته و برنامههای پیش روی انجمن روابط عمومی استان تهران را ارائه داد.
این نشست تخصصی با پرسش و پاسخ و اظهار نظر تعدادی از متخصصان و فعالان حاضر در جلسه به پایان رسید.
گزارش: لیلا امیدی
گزارش تصویری
دویست و هشتاد و هفتمین نشست ماهانه انجمن روابط عمومی ایران
دیدگاهتان را بنویسید