۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شد
جلسه کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانکها برگزار شد
نشست شورای هماهنگی روابطعمومیهای استان یزد برگزار شدبه گزارش آژانس خبری پی آر؛ طبیعی است که این شرکتها به دنبال راههای تازه برای کسب درآمد و مدیریت هزینهها باشند.
اوپنایآی در حال بررسی همکاری با شاپیفای (Shopify)، یکی از بزرگترین پلتفرمهای تجارت الکترونیک جهان است. طبق گزارشها، اوپنایآی در صورت تحقق این توافق، از هر فروش شاپیفای که ناشی از توصیههای چتجیپیتی باشد، سهمی دریافت خواهد کرد.
این همکاری میتواند برای اوپنایآی یک منبع درآمد تازه و برای شاپیفای افزایش ترافیک آنلاین به همراه داشته باشد.
اما پرسش کلیدی این است: اگر توصیههای چتجیپیتی دیگر بیطرفانه نباشند و به سمت محصولات خاصی هدایت شوند، چه اتفاقی میافتد؟ این سناریو یادآور روزهای اولیه تبلیغات آنلاین در گوگل (Google) پس از حباب داتکام است؛ زمانی که گوگل با فشار سهامداران برای افزایش درآمد مواجه شد و در نهایت با توسعه تبلیغات هدفمند (Targeted Ads) راهی برای کسب درآمد یافت.
اگر اوپنایآی چتبات خود را مملو از تبلیغات کند، کیفیت تجربه کاربری افت خواهد کرد و کاربران بهسرعت به سراغ گزینههای دیگر خواهند رفت. بنابراین، این شرکت باید مانند گوگل راهحلی هوشمندانهتر و ظریفتر برای ترغیب کاربران به خرید پیدا کند.
یکی از مفاهیم کلیدی در این حوزه فراشناخت است؛ یعنی توانایی فکر کردن درباره تفکر.
مشتریانی که سطح بالای فراشناخت دارند، معمولاً نسبت به تاکتیکهای فروش بدبینترند و سختتر متقاعد میشوند.
فروشندگانی که مهارت بالای فراشناخت دارند، بهتر میتوانند ذهن مشتری را بخوانند و او را به خرید ترغیب کنند.
– چتجیپیتی تقریباً در هر موضوعی بیش از یک فرد عادی دانش دارد.
– مدلهای زبانی بزرگ به آخرین تحقیقات در خطابه، بازاریابی و روانشناسی مسلط هستند.
– این مدلها میتوانند حتی تکنیکهای فریبنده فروش را شناسایی و بازتولید کنند.
تحقیقات نشان دادهاند که کاربران زمانی بیشتر خرید میکنند که فروشنده یا تبلیغ، شخصیت آنها را بازتاب دهد. چتجیپیتی میتواند شخصیت افراد را از دادههای اندک پیشبینی کند و به مرور یاد بگیرد مانند خود افراد رفتار کند.
بیشتر کاربران درکی اندک از نحوه عملکرد ابزارهای زبانی هوش مصنوعی دارند و احتمالاً از انگیزههای مالی پشت توصیههای آن بیخبرند. این ناآگاهی، راه را برای تأثیرگذاری آسانتر هموار میکند.
اوپنایآی و سایر شرکتها همزمان حجم عظیمی از دادههای کاربران را جمعآوری میکنند. این دادهها نه تنها برای آموزش مدلهای آینده، بلکه برای شناخت دقیقتر مخاطبان و تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید استفاده خواهند شد.
توصیههای محصول از سوی چتجیپیتی یا گوگل ذاتاً مشکلساز نیستند، به شرطی که واقعاً به نفع کاربر باشند. اما انگیزه اصلی این سیستمها سودآوری است، نه خدمترسانی بیطرفانه. همانطور که گوگل در نهایت به دلیل فشار مالی وارد حوزه تبلیغات شد، همکاریهایی مانند اوپنایآی – شاپیفای نیز پاسخی به فشار اقتصادی صنعت هوش مصنوعی است.
دیدگاهتان را بنویسید