۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شد
جلسه کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانکها برگزار شد
نشست شورای هماهنگی روابطعمومیهای استان یزد برگزار شد به گزارش آژانس خبری پی آر؛ مطابق با آخرین برآورد گروههای جمعیتی مرکز آمار کشور در سال ۱۴۰۳، نمونهها در طرح نظرسنجی مذکور تخصیص داده شدند. بر این اساس ۵۰.۸ درصد از افراد نمونه را مردان و ۴۹.۲ درصد را زنان تشکیل میدهند. ۲۴.۶ درصد از افراد نمونه ۱۵ تا ۲۹ سال، ۴۴.۹ درصد ۳۰ تا ۴۹ سال و ۳۰.۵ درصد نیز بالای ۵۰ سال، سن دارند. ۳۲.۲ درصد از افراد نمونه، تحصیلات زیردیپلم، ۳۲.۶ درصد مدرک دیپلم و ۳۳.۷ درصد تحصیلات دانشگاهی دارند. ۷۸ درصد از افراد نمونه ساکن شهرها و ۲۲ درصد ساکن روستاهای کشور هستند.
جهت بررسی مدت زمان استفاده مردم از شبکهها و رسانههای اجتماعی، در سوالی از آنها پرسیده شد: «به طور متوسط در یک شبانهروز چند ساعت از شبکهها و رسانههای اجتماعی استفاده میکنید؟». یافتهها نشان میدهد ۱۳.۷ درصد افراد بالای ۱۵ سال کشور اصلا از شبکهها و رسانههای اجتماعی استفاده نمیکنند. ۴۴.۳ درصد مردم، در شبانه روز یک تا دو ساعت از شبکهها و رسانههای اجتماعی استفاده میکنند. به طور متوسط افراد بالای ۱۵ سال کشور در یک شبانه روز، ۲ ساعت و ۸ دقیقه از شبکهها و رسانههای اجتماعی استفاده میکنند.
طبق نتایج تحلیلی، با افزایش سن مدت زمان استفاده از رسانههای اجتماعی کمتر میشود. افراد در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال به طور میانگین ۳ ساعت و ۸ دقیقه در شبانهروز از شبکهها و رسانههای اجتماعی استفاده میکنند. این زمان برای افراد ۳۰ تا ۴۹ سال ۲ ساعت و ۱۶ دقیقه و برای افراد بالای ۵۰ سال یک ساعت است. از سوی دیگر، افراد با تحصیلات بالاتر، مدت زمان بیشتری از این شبکهها و رسانههای اجتماعی استفاده میکنند. افراد با تحصیلات دانشگاهی ۲ ساعت و ۳۸ دقیقه در شبانهروز از شبکهها و رسانههای اجتماعی استفاده میکنند. این عدد برای افراد با تحصیلات دیپلم ۲ ساعت و ۱۷ دقیقه و برای افراد با تحصیلات کمتر از دیپلم یک ساعت و ۲۴ دقیقه است. همچنین، افراد ساکن در مناطق روستایی مدت زمان کمتری از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند. به بیان دیگر، مدت زمان استفاده از رسانههای اجتماعی در مناطق روستایی برابر با ۱ ساعت و ۳۳ دقیقه است. اما در مراکز استان و شهرهای غیرمرکز استان مدت زمان استفاده از رسانههای اجتماعی به ترتیب، ۲ ساعت و ۲۳ دقیقه و ۲ ساعت و ۲۲ دقیقه است.
از کاربران شبکهها و رسانههای اجتماعی پرسیده شد: «شما از شبکهها و رسانههای اجتماعی بیشتر به چه منظوری استفاده میکنید؟» براساس نتایج، ۴۷.۳ درصد کاربران برای کسب اخبار و اطلاعات، ۴۷.۲ درصد برای سرگرمیهایی مانند موسیقی، تماشای فیلم و کلیپ طنز و … و همچنین ۳۰.۹ درصد برای ارتباط با دیگران، دوستان، خانواده و همکاران، از شبکههای اجتماعی و رسانهها استفاده میکنند. ۲۴.۹ درصد آموزش و مهارتآموزی و ۲۰.۵ درصد کار و درآمدزایی را از جمله زمینههای استفاده از شبکهها و رسانههای اجتماعی بیان کردهاند. در این سوال پاسخگو میتوانست بیش از یک گزینه را انتخاب نماید، بنابراین جمع درصد بیش از ۱۰۰ است.
جهت سنجش میزان آشنایی مردم با ابزارهای هوش مصنوعی از آنها پرسیده شد «شما تا چه اندازه با ابزارهای هوش مصنوعی مثل چت جیپیتی و جِمِنای و… آشنا هستید؟». طبق نتایج نظرسنجی، ۳۵.۶ درصد مردم اصلا با ابزارهای هوش مصنوعی آشنا نیستند و ۳۲.۱ درصد نیز بیان کردند که فقط اسم این ابزارها را شنیدهاند. اما، ۲۷.۲ درصد اظهار داشتند میتوانند تاحدودی با ابزارهای هوش مصنوعی کار کنند و ۵.۱ درصد بیان داشتند به صورت تخصصی و حرفهای از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده میکنند. بنابراین ۳۲.۳ درصد از افراد بالای ۱۵ سال کشور از ابزارهای هوش مصنوعی (حرفهای یا غیرحرفهای) استفاده میکنند.
۳۴.۸ درصد مردان و ۲۹.۶ درصد زنان (به صورت تخصصی یا غیرحرفهای) با ابزارهای هوش مصنوعی کار میکنند. ۵۴.۲ درصد از افراد ۱۵ تا ۲۹ سال، ۳۱.۲ درصد از افراد ۳۰ تا ۴۹ سال و ۱۶.۱ درصد از افراد ۵۰ سال و بیشتر بیان کردند با ابزارهای هوش مصنوعی کار میکنند. ۵۷.۹ درصد از افراد با تحصیلات دانشگاهی بیان کردند از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده میکنند و این عدد برای افراد با تحصیلات دیپلم ۲۶.۸ درصد و افراد با تحصیلات کمتر از دیپلم ۱۱.۳ درصد است. افراد ساکن در مراکز استانهای کشور (۴۳.۷ درصد) بیشتر از افراد ساکن در شهرهای غیرمرکز استان (۳۱.۸ درصد) و روستاها (۱۲.۴ درصد) از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده میکنند.
در ادامه، از افرادی که بیان کردند میتوانند تاحدودی با ابزارهای هوش مصنوعی کار کنند و یا به صورت تخصصی از آنها استقاده میکنند پرسیده شد، «شما معمولا برای چه کارهایی از هوش مصنوعی استفاده میکنید؟» ۵۴.۴ درصد کاربران ابزارهای هوش مصنوعی برای کسب اطلاعات عمومی، ۲۷.۸ درصد برای آموزش و مهارت آموزی و ۲۶.۷ درصد برای پژوهش و کارهای علمی از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده میکنند. از دیگر زمینههای مورد استفاده کاربران از هوش مصنوعی میتوان به تولید محتوا و طراحی، توسعه نرمافزار و برنامهنویسی، زبان و ترجمه، برنامهریزی زندگی، مشاوره و راهنمایی حرفهای، مشاوره پزشکی، مشاوره حقوقی و کارهای قضایی اشاره کرد. در این سوال پاسخگو میتوانست بیش از یک گزینه را انتخاب نماید، بنابراین جمع درصد بیش از ۱۰۰ است.
در ادامه، از کاربران پرسیده شد، «چقدر به پاسخها و نتایجی که از هوش مصنوعی دریافت میکنید اعتماد دارید؟» نتایج نشان میهد که ۵۳.۶ درصد کاربران اعتماد زیادی به پاسخها و نتایج دریافتی از هوش مصنوعی دارند. اما میزان اعتماد ۲۰.۷ درصد آنها به این پاسخها و نتایج کم است و ۲۵.۳ درصد نیز تاحدودی به پاسخها و نتایج اعتماد دارند.
دیدگاهتان را بنویسید