۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شد
جلسه کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانکها برگزار شد
نشست شورای هماهنگی روابطعمومیهای استان یزد برگزار شدبه گزارش آژانس خبری پی آر؛ وقتی ست وینترروث در سال ۲۰۱۵ شغل خود در GE Ventures را ترک کرد تا به راهاندازی Eclipse کمک کند، ذهنش روی رباتیک متمرکز بود.
او بهویژه به استارتاپهای رباتیک در مراحل اولیه علاقه داشت که به دلیل کمبود سرمایهگذاری در جذب VC مشکل داشتند.
وینترروث گفت: «این تیمها تازه دوره پسادکترای خود را در واترلو، CMU یا MIT تمام کرده بودند و شرکتهای رباتیک راهاندازی میکردند.»
او افزود که در آن زمان در سیلیکون ولی، سرمایههای خطرپذیر بیشتر به لایههای نرمافزاری بالغ اختصاص داشت.
از آن زمان تاکنون، شرایط به طور قابل توجهی تغییر کرده است.
اکنون، پس از ۱۰ سال سرمایهگذاری در استارتاپهای رباتیک، وینترروث معتقد است زمان سرمایهگذاری در این حوزه هرگز بهتر نبوده است.
بازار استارتاپهای رباتیک بالغ شده و سختافزار و نرمافزار پشتیبان رباتها بهتر و ارزانتر شده است.
سرمایهگذاری خطرپذیر در این حوزه نیز در حال افزایش است.
طبق دادههای Crunchbase، سرمایهگذاران در هفت ماه اول ۲۰۲۵، ۶ میلیارد دلار در استارتاپهای رباتیک سرمایهگذاری کردهاند.
این پیشبینی میشود که مجموع بودجه امسال از سال ۲۰۲۴ پیشی بگیرد.
گرچه هوش مصنوعی به افزایش علاقه سرمایهگذاران کمک کرده، اما پیشرفتهای این صنعت تنها به هوش مصنوعی محدود نمیشود.
وینترروث تأکید کرد که کاتالیزور واقعی شتاب این صنعت، خرید کیوا سیستمز توسط آمازون در سال ۲۰۱۲ بود.
این رویداد موجی از استارتاپهای رباتیک را ایجاد کرد و استعدادهای جدید وارد بازار شدند.
کایرا نودلمن، شریک Bee Partners، معتقد است دهه گذشته آزمون و خطا به استارتاپها کمک کرد نیاز واقعی بازار را بشناسند.
برخی شرکتها مانند Rapid Robotics تلاش کردند اما شکست خوردند، این شکستها تجربیات ارزشمندی برای نسل بعدی بنیانگذاران فراهم کرد.
سادهسازی فرآیندهای صنعتی همچنان اولویت دارد؛ وظایف تکراری و ساده، مانند ماشینکاری و جابهجایی قطعات، هنوز فرصتهای زیادی دارند.
فدی سعد، شریک Cybernetix Ventures، میگوید کاهش هزینه سختافزار، توسعه حسگرها، محاسبات و باتریها باعث جذابتر شدن استارتاپها شده است.
هوش مصنوعی و مدلهای زبانی بزرگ (LLM) میتوانند به آموزش رباتها کمک کنند، اما رباتها بیشتر با دنیای واقعی تعامل دارند.
برخی شرکتها مدلهایی بر اساس دادههای واقعی ساختهاند؛ انویدیا اخیراً مجموعهای از مدلهای جهانی برای آموزش رباتها عرضه کرده است.
با وجود رشد صنعت، همه استارتاپها هنوز بهترین رویکرد را پیدا نکردهاند و برخی بازارها نسبت به دیگر بخشها بالغتر هستند.
صنایع اولیه پذیرنده رباتیک مانند تولید، انبارداری و ساخت و ساز همچنان جذاب باقی ماندهاند.
رباتهای مرتبط با سلامت و جراحی نیز برای سرمایهگذاری جذاب هستند، بهعلاوه مراقبت از سالمندان.
رباتهای خانگی یا انساننما هنوز جذابیت مصرفکننده را بهطور گسترده کسب نکردهاند.
حتی شرکتهای موفق مصرفی مانند iRobot نتوانستهاند نسخه دوم موفقی عرضه کنند.
با وجود اینکه صنعت هنوز فاصله زیادی تا موفقیت تجاری رباتهای پیچیده مانند انساننما دارد، سرمایهگذاران بیشتری به این حوزه وارد میشوند.
افزایش علاقه سرمایهگذاران به بالا رفتن هزینهها منجر شده، اما این روند برای رشد صنعت مثبت است.
مشتریان بالقوه برای استارتاپهای رباتیک روزبهروز در حال افزایش هستند.
وینترروث خاطرنشان کرد: «مثالهای کافی از شرکتهای رباتیک موفق وجود دارد که بازار تجاری ارزشمندی ایجاد کردهاند.»
ده تا پانزده سال پیش، جایگاه بازار برای این راهحلها نامشخص بود، اما اکنون آگاهی مشتریان و پذیرش بازار بهشدت افزایش یافته است.
دیدگاهتان را بنویسید