فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شدبه گزارش آژانس خبری پی آر؛ در پاسخ به پرسش درباره راههای بهبود ارزش ادراکشده روابطعمومی، ۶۷٪ تولید نتایج قابل اندازهگیری را مهمترین عامل دانستند. در مقایسه، راهکارهای خلاقانه (۱۲٪) و ارتقای دیدهشدن مدیران ارشد (۱۱٪) بسیار پایینتر بودند.
گریگوری گالانت (Gregory Galant)، همبنیانگذار و مدیرعامل ماکرَک، گفت: «سالها تیمهای روابط عمومی برای اثبات تأثیر مستقیم خود بر نتایج تجاری مشکل داشتند، اما هوش مصنوعی این روند را تغییر داده است. این فقط ابزاری برای نوشتن سریعتر یا کار هوشمندانهتر نیست؛ بلکه به موتور انتسابی تبدیل شده که روابطعمومی تاکنون نداشته است. با راهکارهایی مانند GEO، ارتباط میان رسانه کسبشده و نتایج واقعی امکانپذیر شده است. این یک تغییر بنیادین برای صنعت است.»
رسانهسازی همچنان وظیفه اصلی متخصصان روابطعمومی باقی مانده و ۸۴٪ آن را در اولویت شغلی خود عنوان کردهاند. با این حال، دستیابی به پوشش رسانهای روزبهروز دشوارتر میشود. ۷۲٪ پاسخدهندگان به نرخ پایین پاسخدهی روزنامهنگاران اشاره کردند و ۶۲٪ نیز کاهش فهرستهای رسانهای مرتبط را دلیل دانستند.
نزدیک به نیمی از متخصصان در هر کمپین به بیش از ۲۰ خبرنگار پیشنهاد ارسال میکنند، اما ۳۶٪ اذعان دارند که روابط محدودی با مخاطبان خود دارند. در حالی که ۷۰٪ گفتهاند پیشنهادات را شخصیسازی میکنند، بیشتر آنها فقط چند خط را تغییر میدهند. تنها ۱۱٪ هر پیشنهاد را بهطور کامل شخصیسازی میکنند.
بیشترین مخاطبان هدف رسانههای آنلاین و دیجیتال هستند، پس از آن روزنامهها (۷۱٪) و مجلات (۶۴٪). بهطور میانگین، هر متخصص روابطعمومی به ۴.۶ نوع رسانه مختلف پیشنهاد ارسال میکند.
ترجیح بیشتر متخصصان ارسال ایمیلهای مستقیم (۱:۱) زیر ۳۰۰ کلمه است، آن هم در صبح سهشنبه پیش از ظهر. بیشتر آنها ظرف سه تا شش روز پیگیری میکنند. این روند تقریباً مطابق با ترجیحات خبرنگاران در گزارش «وضعیت روزنامهنگاری ۲۰۲۵» ماکرَک است.
بیش از نیمی (۵۶٪) از متخصصان گفتند که لینکدین (LinkedIn) ارزشمندترین پلتفرم برای کارشان است (در مقایسه با ۵۰٪ در سال گذشته). نزدیک به ۹۰٪ گزارش دادند که لینکدین بخشی از استراتژی ارتباطی شرکت آنهاست.
اینستاگرام (Instagram) همچنان در جایگاه دوم با ۱۶٪ قرار دارد، در حالی که ۷۳٪ آن را در استراتژی خود گنجاندهاند.
بهطور میانگین، تیمهای روابطعمومی از ۳.۶ پلتفرم اجتماعی در استراتژی خود استفاده میکنند، که نشاندهنده رویکرد چندکاناله است. با این حال، بیش از نیمی از پاسخدهندگان گفتند از ابزارهای «گوشدادن اجتماعی» استفاده نمیکنند.
اکثریت (۸۸٪) گفتند که رهبری سازمان فعالیت آنها را درک میکند، اما تنها ۳۷٪ احساس میکنند واقعاً ارزشمند شمرده میشوند. متخصصان آژانسها بیشتر از همتایان داخلی (in-house) احساس درک و قدردانی دارند.
تنوع در سطح رهبری همچنان محدود است. ۴۵٪ گفتند تیمهایشان دستکم تا حدی متنوع هستند، اما فقط ۳۹٪ همین موضوع را درباره رهبری تأیید کردند.
ماکرَک بین ۵ ژوئن تا ۱۶ ژوئیه ۲۰۲۵ از ۱,۰۸۹ متخصص روابطعمومی نظرسنجی کرد. پس از حذف پاسخهای تکراری، کمکیفیت و اسپم، ۹۱۱ پاسخ معتبر تحلیل شد. حاشیه خطای محافظهکارانه حدود ±۳٪ است.
دیدگاهتان را بنویسید