فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شدبه گزارش پیآر؛ در این گزارش، اعضای انجمن روابط عمومی لهستان (PSPR) شامل کارشناسان مختلف به تحلیل وضعیت فعلی و چشمانداز آینده صنعت روابط عمومی پرداختند. اهمیت مشاوره استراتژیک، رقابت در بازار، و نقش روزافزون دادهها و هوش مصنوعی از جمله موضوعاتی هستند که در این گزارش برجسته شدهاند.
گزارش روابط عمومی جهانی ICCO بهطور خاص به تحلیل روندهای فعلی و چالشهای عمدهای میپردازد که بر صنعت روابط عمومی تأثیر میگذارند. از جمله موارد برجسته، میتوان به تأکید بر مشاوره استراتژیک، تغییرات در ساختار سازمانی روابط عمومی، و چالشهای اخلاقی در تعاملات با مشتریان اشاره کرد. این گزارش همچنین به بحث در خصوص اهمیت دادهها و ابزارهای جدید نظیر هوش مصنوعی در بهبود استراتژیهای روابط عمومی پرداخته است.
در بسیاری از شرکتها، ارتباطات عمومی بهطور فزایندهای با حوزههای استراتژیک مانند ESG (محیط زیست، مسئولیت اجتماعی و حکمرانی) و توسعه پایدار گره خورده است. این تغییرات موجب تجدیدنظر در استراتژیهای ارتباطی و وجهه شرکتها شده است.
یکی از مشکلات عمده در این صنعت، حفظ و جذب استعدادهاست. شواهد نشان میدهند که بسیاری از سازمانها بهویژه در لهستان با مشکلاتی همچون تعریف نادرست نقش روابط عمومی در ساختار سازمانی و کمبود مسیر شغلی شفاف برای متخصصان روابط عمومی روبهرو هستند.
هوش مصنوعی در حال تغییر ساختارهای استراتژیک در روابط عمومی است. استفاده از هوش مصنوعی میتواند به تجزیه و تحلیل دادهها و شناسایی اخبار جعلی کمک کند، اما همچنان بسیاری از سازمانها در به کارگیری مؤثر این فناوریها با مشکلاتی مواجه هستند.
یکی از چالشهای جدی که صنعت روابط عمومی با آن روبهرو است، رفتارهای غیراخلاقی برخی از آژانسها و عدم وجود عواقب مؤثر برای این نوع فعالیتهاست. در این راستا، بیش از ۷۳ درصد از نمایندگان صنعت اعلام کردهاند که به دلیل مسائل اخلاقی از همکاری با برخی مشتریان خودداری کردهاند.
استفاده مؤثر از هوش مصنوعی میتواند به یک عامل جذب استعدادهای جدید به صنعت روابط عمومی تبدیل شود. برای این منظور، سازمانها باید محیطی را فراهم کنند که هم دسترسی به فناوریهای نوین و هم مسیرهای روشن برای یادگیری و توسعه فراهم باشد.
در حالی که اندازهگیری فعالیتهای روابط عمومی با استفاده از شاخصهای مختلف مانند تعاملات رسانهای و احساسات مخاطبان افزایش یافته است، هنوز بسیاری از متخصصان به این نتیجه رسیدهاند که روابط عمومی باید فراتر از دادههای خام و آمارهای عددی باشد.
گزارش روابط عمومی جهانی ICCO برای سالهای ۲۰۲۴/۲۰۲۵ نشان میدهد که صنعت روابط عمومی در حال تغییرات عمدهای است. از یکسو، بهکارگیری دادهها و هوش مصنوعی در جهت بهبود استراتژیهای ارتباطی و از سوی دیگر، چالشهای اخلاقی و حفظ استعدادها بهعنوان عوامل کلیدی تأثیرگذار بر موفقیت این صنعت مطرح هستند. سازمانها باید به این تغییرات پاسخ دهند و از فرصتهای جدید بهرهبرداری کنند.
دیدگاهتان را بنویسید