گام تازه انجمن روابطعمومی تهران در مسیر آموزشهای نوین روابطعمومی
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجانبه گزارش پیآر؛ در ایران امروز، منطقه ای که بحران اعتماد، شکاف اطلاعاتی، فشارهای اقتصادی، و آینده هراسی بر اقشار آسیب پذیر سایه افکنده است، صندوق های بازنشستگی به عنوان یکی از حساس ترین نهادهای اجتماعی، در موضوعات سنگین و نگاه های پرسشگر و بعضاً نومیدانه میلیون ها نفر از آنها بازنشسته شدهاند.
در چنین شرایطی، روابطعمومی نه فقط یک بخش از ساختار سازمانی، بلکه بهمثابه قلب تپندهای گفتوگوی اجتماعی عمل میکند. نقشی که فراتر از وظایف سنتیِ اطلاعرسانی است، در حوزههایی چون مدیریت افکار عمومی، میانجیگری در ارتباطات چندلایه، روایتگری و همراهی با افقهای ذهنی بازنشستگان معنا مییابد.
روابط عمومی در صندوقهای بازنشستگی کشوری، اگر بخواهند کارآمد باشند و باقی بمانند، باید از کلیشههای گذشته عبور کنند. دیگر دوران پیامهای یکسویه، بیانیههای خشک، و ارتباطات فرمالیته گذشته است. بازنشستگان، بهعنوان شهروندانی باتجربه، آگاه، چندرسانهای، انتظارات بالاتر از شفافیت، شنیدهشدن، همدلی، و پاسخگویی دارند. اینجاست که روابطعمومی باید از ابزارهای سنتی عبور کند و ورود به قلمروهای پیچیدهتری چون «مذاکره اجتماعی»، «مدیریت امید» و «حفاظت از کرامت انسانی» را پیدا کند.
وظایف امروز روابطعمومی در چنین سازمانهایی، بسیار شبیه به سازمانهای مردمنهاد در دنیاست. آنجا که پل میان مردم و نهادها ساخته میشود نه با سیمان قدرت، که با واژههایی از جنس اعتماد، احترام و مشارکت. در این مسیر، باید بازنشستگان را نه تنها مخاطب، بلکه بازیگر اصلی روایتها دانست. کسانی که نه تنها شایسته شنیده می شوند، که سزاوار در اصلاح و بهبود عملکرد صندوق ها مشارکت دارند.
افزون بر این، ابزارهای نوینی مانند هوش مصنوعی میتوانند به یاری روابط عمومیها بیایند. از تحلیل دقیق داده های رفتاری و نگارشی بازنشستگان، تا تولید شخصی سازی شده، پایش هوشمند رسانه های اجتماعی، و مدیریت بهینه پاسخگویی. بهویژه با حضور گسترده بازنشستگان در پیامرسانیهایی مانند تلگرام، واتساپ، و شبکههای اجتماعی بومی، روابط عمومیهای لازم برای هر کانال، لحن و محتوای مناسب میشوند. هیچ پیام واحدی برای همه اثربخش نخواهد بود.
فناوری هرچقدر هم پیشرفته باشد، نمیتواند جای انسانی، شنیدن بیقضاوت، و دردهای اجتماعی را بپذیرد. در چنین نهادهایی، روابطعمومی باید «تابآور» باشد، زیرا در مواجهه با بحرانهای اطلاعاتی، نارضایتیهای مزمن و مطالبی قرار میگیرند که محل پاسخ فوری نیست. باید در عین حفظ کرامت سازمان، همدلانه با نارضایتیها مورد استفاده قرار گیرد و بهجای انکار، از آنها پلی بهسوی اصلاح ساختاری زد.
روابطعمومی صندوقهای بازنشستگی را موفق میسازند، تلفیق هوش انسانی و تکنولوژیک، احترام به کرامت بازنشستگان، سرمایهگذاری اجتماعی، و ایفای نقشآفرینی و مردممحور در سازمان است. شاید این راه ساده نباشد، اما بیشک تنها راه اخلاقی، انسانی و انسانی را برای پیشبرد مأموریتهای چنین نهادهای اجتماعی در عصر بحرانی ماست.
دیدگاهتان را بنویسید