کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شد
جلسه کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانکها برگزار شد
نشست شورای هماهنگی روابطعمومیهای استان یزد برگزار شد
جایگاه و ضرورت برنامهریزی در روابط عمومی
نشست هماندیشی روابط عمومی نیروهای مسلح برگزار شد
استقبال جهانی از نخستین جشنواره بینالمللی کارتون پول و سرمایه
شماره ۲۳ ماهنامه «راهبرد ارتباطات و روابط عمومی» منتشر شد
۳۰ پرامپت هوش مصنوعی برای تحول عملکرد روابط عمومی
چرا هوش هیجانی کلید موفقیت مدیران آینده به حساب میآید؟به گزارش آژانس خبری پی آر؛سازمانها به دلایل مختلفی متولد شده و رفتهرفته بزرگ و بزرگتر میشوند تا جاییکه مدیران احساس میکنند سازمان بیش از حد سنگینوزن، شلوغ و عیالوار شده و کارها بهسختی پیش میرود. این امر زمانی فاجعهآمیز میشود که در هر دورهای، عدهای بهمنظور تأمین منافع فردی یا حزبی خود اقدام به تزریق انواع نیروهای مناسب و نامناسب به درون سازمان میکنند و با رفتن مدیران، نیروهایی که آنان آوردهاند در سازمان رسوب کرده و بدینترتیب نیروی انسانی سازمان روزبهروز متراکمتر میشود.
اما این همه ماجرا نیست. گاهی صاحبان و مالکان شرکتها و مدیران سازمانها آنقدر در گذشته و روشهای سنتی انجام امور باقی میمانند که وقتی سر خود را بالا میگیرند، میبینند ورشکسته شدهاند یا دیگر رونق و فروشی در کسبوکار خود ندارند.
تعریف ما از سازمان چالاک و چابک، سازمانی است که جریان امور در آن مبتنی بر خلاقیت، ابتکار و نوآوری بهعنوان خطمشی استراتژیک در جهت سازگاری و انطباقپذیری با تغییرات محیطی (داخلی و خارجی) باشد.
یک سازمان چالاک و چابک، دارای رصدخانهای بهنام «روابطعمومی» است که به مدیریت عالی سازمان میگوید: «کجا هستیم، کجا باید باشیم و چگونه باید به نقطه مطلوب برسیم.» به بیان دیگر، هرجا دیدید کارهای سازمانی کند و لاکپشتی پیش میرود، بدانید و آگاه باشید که آن سازمان، روابط عمومی ضعیف، ناتوان و دستبستهای دارد.
مدیران سازمانها از روابطعمومی بهعنوان دست راست خود استفاده میکنند تا به آنان بگوید سازمان در نزد افکار عمومی و رقبا در چه وضعیتی است. چابکی و چالاکی در سازمان شدیداً نیازمند همراهی و همکاری سه ضلع مهم است: اداره روابطعمومی، اداره منابع انسانی و اداره آموزش.
روابطعمومی بهعنوان نهادی که از تولد تا بازنشستگی و حتی پایان خدمت همکاران همراه آنان است، میتواند همچون رصدخانهای بیدار و هوشیار، هر از چندگاه به مدیران گزارش دهد که نبض سازمان چگونه میزند و کیفیت انجام امور در چه وضعی است.
نقش روابطعمومیها در چالاکی و چابکی سازمان زمانی پررنگتر میشود که جایگاه آن بهدرستی درک شود. از اینرو روابطعمومیها برای کمک به چابکی و چالاکی سازمان نیازمند «ابزار» هستند.
«ابزار» در حقیقت متشکل از حروف اول کلمات زیر است:
ا = اعتماد
ب = بودجه
ز = زمان
ا = اختیار
ر = راهبرد
این پنج ویژگی، هویت، شخصیت، جایگاه و کارایی روابطعمومیها را تبیین و تضمین میکند. بنابراین مدیران سازمانها باید توجه عام و خاص به این امر داشته باشند.
چالاکی و چابکی سازمان سبب میشود از اتلاف منابع و انرژی جلوگیری شده و سازمان چرخه عمر باکیفیتتری داشته باشد. روابطعمومیهای پیشرو، پیشبین و آیندهنگر به مدیران سازمان کمک میکنند تا برحسب شرایط زمان و مکان، بازتعریفی از وظایف و مأموریتهای سازمانی داشته باشند و از چرخه پرشتاب رقابتها به بیرون پرتاب نشوند.
یکی از نقشهای مهم و سازنده روابطعمومی در چالاکی و چابکی سازمان، ایفای نقش «دروازهبانی» است. هرچقدر روابطعمومی در زمینه تکریم اربابرجوع، مشتریمداری و وفاداری مصرفکنندگان نسبت به محصولات و خدمات سازمان تمرکز و توجه هوشمندانه و مستمر داشته باشد و دروازهبان دریافت نظرات، انتقادها، پیشنهادها و انتظارات ذینفعان و شهروندان باشد، به همان نسبت میتواند سازمان را از سستی، فرسودگی، بیثباتی و کمتحرکی دور نگه دارد و بر کارایی، اثربخشی و بهرهوری آن بیفزاید.
یکی از دلایل مهم نبودِ چالاکی و چابکی لازم در سازمانها، عدم هماهنگی میان واحدها و جزیرهای عملکردن آنهاست. روابطعمومی بهعنوان «رهبر ارکستر سازمان» میتواند صداها و سازهای مختلف را در سازمان کوک و هماهنگ کند تا چالاکی و چابکی مورد نظر ـ که نهایتاً منجر به خوشنامی، سودآوری و توسعه برندینگ سازمانی میشود ـ تحقق یابد.
امید است مدیران جامعه توجه و حساسیت بیشتری به جایگاه و نقش روابطعمومیها داشته باشند.
دیدگاهتان را بنویسید