شنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۴ Saturday / 6 December / 2025
×
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 
در نخستین جشنواره برترین‌های روابط عمومی تجاری؛

۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 

دکتر حسن خسروی، مدرس دانشگاه ؛

روابط عمومی، یک قاب هفت در بیست و چهار است ؟!؟

شاید تنها واحد سازمانی که هفت روز هفته و تمام بیست و چهار ساعت شبانه روز بیدار و مشغول کار و تعطیل بردار نیست، روابط عمومی باشد. شاید تنها واحد سازمانی که از قبل تولد تا بعد مرگ هم با شما کار دارد، روابط عمومی باشد.
روابط عمومی، یک قاب هفت در بیست و چهار است ؟!؟

به گزارش پی‌آر؛ شاید تنها واحد سازمانی که هفت روز هفته و تمام بیست و چهار ساعت شبانه روز بیدار و مشغول کار و تعطیل بردار نیست، روابط عمومی باشد.
شاید تنها واحد سازمانی که از قبل تولد تا بعد مرگ هم با شما کار دارد، روابط عمومی باشد.
شاید تنها واحد سازمانی که میتواند سپر بلای سازمان باشد ، روابط عمومی است.
شاید تنها واحد سازمانی که خیلی ها فکر می‌کنند وجودش اضافی است و پارکینگ نیروهای فاقد کیفیت و مشکل دار و بی خاصیت است ، روابط عمومی باشد.
شاید تنها واحد سازمانی که یک ساعت قبل به او دستور می‌دهند ، پهن کنید و یک ساعت بعد دستور می‌رسد که نمی‌خواهد ، جمع کنید ، روابط عمومی باشد .
شاید تنها واحدی در سازمان که هیچ خط کشی برای شروع و پایان کار خود نداشته و نمی‌داند که فردا صبح چکاره است ؟!؟، روابط عمومی باشد. شاید تنها واحدی که نمی‌توان به هیچ وجه عملکرد آنرا در جدول‌ها ریخت و نمره ارزیابی عملکرد واقعی به او داد ، روابط عمومی باشد .
روابط عمومی یک واحد فوریت‌های اورژانسی است که خواب و خوراک و آرام و قرار ندارد. روابط عمومی دائما استند بای حاجی است ؟!؟
روابط عمومی باید سنگ همه را به سینه بزند ، اما نمی‌دانم چرا دائم به سینه او سنگ و انگ می‌زنند و روح لطیفش را مجروح می‌کنند.

من یک جمله معروف دارم که حتما شنیده اید : روابط عمومی ، رهبر ارکستر سازمان است. واقعا همینجور است. روابط عمومی مرکز هماهنگی و کنترل عملیات است. راستش را بخواهید به نظر من هیچ کس بدون هماهنگی با روابط عمومی نباید هیچ اقدامی کند. هر کار سازمان باید پیوست روابط عمومی داشته باشد. روابط عمومی باید در متن جزئیات و کلیات سازمان باشد . همه واحدها باید مثل موم در دستان روابط عمومی باشند تا خوب ، ورز پیدا کرده و خوب عمل نمایند برای آنکه روابط عمومی ، رهبر ارکستر سازمان است و باید همه صداها را کوک و هماهنگ کرده تا هارمونی ایجاد شود . مردم کاری ندارند که واحد روابط عمومی چند نفر نیرو دارد و چقدر بودجه و چند تا اتاق دارد و…. مردم از روابط عمومی ، اطلاع رسانی درست و مستند و به موقع میخواهند. مردم از روابط عمومی ، صداقت ، پاسخگویی ، شفافیت ، تنویر افکار عمومی و مردمداری و اعتماد آفرینی می‌خواهند. مردم از روابط عمومی انتظار دارند صدای اعتراض و انتقاد و شکایت آنها را بدون دستکاری به گوش بالادستی ها برسانند و پیگیر خواسته های به حق آنان باشند. اینجاست که روابط عمومی شخصیت و هویتی متمایز از سایر واحدهای سازمانی پیدا می‌کند.
به اعتقاد من ، روابط عمومی نخود و نمک هر آش است. آش هر چقدر هم مواد گران و با کیفیتی داشته باشد ، تا نخود و نمک لازم و کافی نداشته باشد، آش نیست.
روابط عمومی یک واحد سازمانی با هفت روز کار بیست و چهار ساعته میباشد که باید محل رصد امور سازمان باشد. روابط عمومی ، دار و ندار سازمان است و من در تعجب و حیرت بسیار هستم که چرا هنوز بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها و موسسات تولیدی و صنعتی خرد و کلان ما ، روابط عمومی ندارند. واقعا که؟!؟
روابط عمومی جزو مشاغل سخت و زیان آور است اما در عین حال ، سرشار از بالندگی و نوآوری و خلاقیت و پویایی است. روابط عمومی را باید از نو شناخت تا به اهمیت ، جایگاه ، نقش ،کارکردها و وجود او بیش از پیش آگاه شد.
بیایید هر یک به سهم خویش با ایجاد یک نهضت همگانی، کاری کنیم تا واحد روابط عمومی به آنچه که لایق و شایسته آن است برسد.

حسن خسروی
هفته روابط عمومی ۱۴۰۴

نوشته‌های مشابه
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
یک مدرس سوادهای نوین هشدار داد؛

هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!

استانی زائرخیز، با روابط‌عمومی‌های کم‌جان
سید پیمان طباطبایی | مدیر اجرایی و روابط عمومی

استانی زائرخیز، با روابط‌عمومی‌های کم‌جان

جایگاه و ضرورت برنامه‌ریزی در روابط عمومی
محمدرضا باقری | رئیس انجمن روابط عمومی خراسان رضوی

جایگاه و ضرورت برنامه‌ریزی در روابط عمومی

روابط عمومی قهرمان مهجور اما کلیدی سازمان
بهمن علی‌بخشی | مدیر روابط‌عمومی هلدینگ سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر

روابط عمومی قهرمان مهجور اما کلیدی سازمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *