گام تازه انجمن روابطعمومی تهران در مسیر آموزشهای نوین روابطعمومی
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجانبه گزارش آژانس خبری پی آر؛ این واقعیت نشان میدهد که کاهش ترافیک تنها به دلیل تغییرات گوگل یا ظهور هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT و Google AI Overviews نیست، بلکه مجموعهای از عوامل همزمان در شکلگیری این روند نقش دارند.
آمارها نشان میدهد نیویورک تایمز با ۴۶۲ میلیون بازدید، کاهش هفتدرصدی را ثبت کرده است. سیانان با ۳۲۳ میلیون بازدید با افتی ۳۸درصدی مواجه شد و فاکس نیوز نیز ۲۴۹ میلیون بازدید داشت که نسبت به سال قبل ۲۶ درصد کاهش یافته است. در میان بازندگان بزرگ، فوربس با کاهش ۵۰ درصدی، دیلی میل با ۴۴ درصد، انبیسی نیوز و هافپست هر کدام با ۴۲ درصد و واشنگتن پست و یواس نیوز با ۴۰ درصد افت، بیشترین ضربه را متحمل شدند. در مقابل، برخی برندها رشد مثبتی را ثبت کردند؛ بهطور مثال ایندیانا تایمز با ۴۶ درصد، ساباستک با ۴۰ درصد و نیوزبریک با ۲۴ درصد رشد، از برندگان این دوره بودند.
بررسیها نشان میدهد عوامل متعددی در این کاهش نقش دارند. نخستین عامل، دیوارهای پرداخت است که با محدودکردن دسترسی به محتوا، بخشی از مخاطبان را از دسترس خارج میکند. نمونه بارز این مسئله، آزمایش بیبیسی در آمریکا است که منجر به افت ۱۶ درصدی بازدید و سقوط رتبه آن از جایگاه هفتم به دوازدهم شد. دومین عامل، اشباع بازار و تغییر عادات کاربران است. به گفته بری آدامز، مشاور سئو، از این پس رقابت برای هر کلیک یک بازی «مجموع-صفر» خواهد بود و جلب توجه مخاطب سختتر از گذشته میشود. سومین عامل، افزایش نقش Google Discover در هدایت ترافیک است. در حال حاضر Discover سهم بیشتری نسبت به جستجوی سنتی در رساندن کاربران به خبرها دارد، در حالی که ارجاعات مستقیم و شبکههای اجتماعی با روندی نزولی مواجهاند.
بنابراین، اگرچه هوش مصنوعی بخشی از معادله کاهش ترافیک خبری است، اما نمیتوان آن را تنها مقصر دانست. آینده رسانهها به میزان توانایی آنها در ارتقای کیفیت محتوا، بازنگری در استراتژیهای سئو و بهینهسازی چندکاناله بستگی دارد. علاوه بر این، آن دسته از ناشرانی موفق خواهند بود که بتوانند اعتماد کاربران را بهعنوان ارزش کلیدی حفظ کنند و در برابر تغییرات سریع رفتار مصرفکنندگان انعطافپذیر باشند.
دیدگاهتان را بنویسید