گام تازه انجمن روابطعمومی تهران در مسیر آموزشهای نوین روابطعمومی
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجانبه گزارش پیآر؛ تعریف روابطعمومی و ارتباطات در دنیای امروز به واسطه تکثر عقاید، بسترهای رسانهای متفاوت و شیوههای گوناگون ارائه خدمات به جامعه و مردم، چندلایه و پیچیده شده است.
روزنامه آرمان ملی در یادداشتی نوشت:
روابطعمومی بر خلاف باور آنچه تصور میشود نه بهعنوان یک ابزار تبلیغاتی، بلکه «نظام تنظیمگر جریان اطلاعات» در یک سازمان یا جامعه است. در این جایگاه، یکی از وظایف اصلی روابطعمومی، باز کردن فضا برای شنیدهشدن دیدگاههای متنوع است. این وظیفه با اصول زیر گرهخورده است: احترام به حق شنیدهشدن اقلیتها؛ حمایت از دیالوگ آزاد و بدون ترس؛ تلاش برای بازتاب صدای گروههایی که معمولاً در حاشیه هستند. ناظر به این مطالب میتوان روابطعمومی را مسئول ایجاد زبان مشترک بین تفاوتها دانست. شاید به زبان ساده باید گفت که روابطعمومی یک وسطباز اجتماعی است. واحدی که پل ارتباطی بین نحلههای مختلف عقیدتی، اجتماعی و سیاسی محسوب میشود. این مسئولیت اخلاقی در چهار بعد نمود دارد. ابتدا از منظر حقوقی، احترام به اصل برابری و دسترسی به فضای بیانی است، دوم از منظر اجتماعی که به ترویج همبستگی و وفاق کمک میکند، سوم از منظر سازمانی که به ارتقای سرمایه اجتماعی میانجامد و چهارم از منظر اخلاقی، ایستادن در برابر جریان تکصدایی و سانسور است. روابطعمومی اگر بخواهد نقش توسعهای و حرفهای خود را ایفا کند، باید فراتر از بازتاب سیاست رسمی یا صدای غالب، به معمار ارتباطات فراگیر تبدیل شود؛ معماری که در آن، همه صداها جایی برای شنیدهشدن دارند. روز روابطعمومی بهانه خوبیست تا جایگاه اقلیت، نهتنها در سطح ارتباطات بیرونی بلکه در عمق بافت اجتماعی و انسانی سازمان مورد بررسی قرار گیرد. در این میان، نظریه «مارپیچ سکوت» که توسط الیزابت نوئل- نیومن، جامعهشناس برجسته آلمانی، در دهه ۷۰ میلادی مطرح شد، یکی از کلیدیترین بسترهای فکری برای درک پویایی سکوت و صدا در فضاهای رسانهای و سازمانی است. این نظریه هشدار میدهد که افراد در فضای اجتماعی، اگر احساس کنند نظراتشان با دیدگاه غالب جامعه یا رسانه در تضاد است، ممکن است از ابراز نظر خودداری کنند تا طرد نشوند. این «سکوت جمعی»، نه از سر بیتفاوتی بلکه از ترس انزوا شکل میگیرد. نتیجه آن، فربه شدن صداهای مسلط و ناپدید شدن تنوع دیدگاههاست. در چنین بستری، روابطعمومی مسئول است که فضا را برای بیان نظر اقلیت و شنیدن صداهای پنهان باز کند. ایجاد «اکوسیستم ارتباطی امن»، جایی است که در آن کارمند، مخاطب، یا مشتری بداند شنیده میشود؛ حتی اگر با جریان غالب سازمانی همراه نباشد. مارپیچ سکوت به ما یادآوری میکند که هرگاه در سازمانی تنها یکصدا شنیده میشود، احتمالاً صداهای بسیاری سرکوب شدهاند؛ بنابراین، اگر روابطعمومی را پلی میان جامعه و سازمان بدانیم، وظیفه این پل، نه تقویت دیوار سکوت، بلکه ساختن شاهراهی برای گفتوگو و تبادل آزادانه نظرهاست. در عصر شبکههای اجتماعی و تکثر صداها، بزرگترین تهدید برای روابطعمومی، نه «منتقدان صریح»، بلکه «سکوتهای خطرناک» است. آنان که دیگر نمینویسند، نمیپرسند، و نمیخواهند بشنوند، چالشهای واقعی سازمان و جامعه ما هستند. جا دارد در این روز هر فردی که در حوزه روابطعمومی و ارتباطات فعال است تکرار کند: ما، حافظان صدای پنهان و سکوتهای معنادار خواهیم بود.
دیدگاهتان را بنویسید